بازیگر نقش شهید بابایی در بیت رهبری؛

تشکر شهاب حسینی از رهبرمعظم انقلاب/ بایکوت آقای هنرمند توسط مدعیان آزادی بیان!

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: هنرمندان، سربازان عرصه فرهنگ هستند و باید همچون «رزمندگان شجاع، مبتکر و مصمم دفاع مقدس»، به وظیفه سنگین خود در عرصه فرهنگ عمل کنند.
کد خبر: ۸۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ - 24May 2016

تشکر شهاب حسینی از رهبرمعظم انقلاب/ بایکوت آقای هنرمند توسط مدعیان آزادی بیان!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، شهاب حسینی یکی از عادت هایش خواندن وصیت نامه های شهدا است و جایی گفته بود: «ما چیزی جز تجلی اراده پروردگار نیستیم. اگر هستیم خدا خواسته که زندگی کنیم و من از او میخواهم کمک کند تا همگی بتوانیم سهم بودنمان را ادا کنیم.» او مضمون این حرف را در دیدار هنرمندان با رهبر انقلاب هم گفته بود. در سال 89. روزهای بعد از ۸۸. سال اختلاف ها و کدورت ها و آشوب ها. سالی که دیدار با رهبر انقلاب هزینه داشت و خیلیها از آمدن به آن جلسه سر باز زدند. بعضی ها هم به نشانه اعتراض پشت تریبون سکوت کردند و بعد پایین آمدند. او اما آمد و پشت تریبون رفت تا سبزی ها او را «مزدور نظام» خطاب کنند. تا به او بد و بیراه بگویند. او از بازی در نقش شهید عباس بابایی گفت که: «ما «سربازان فرهنگی» کشورمان هستیم، بسان نسل قبل که «سربازان رزمنده» کشورمان بودند و کیان مملکت را حفظ کردند.»

بازیگر سریالها و فیلمهای مختلف تلویزیونی و سینمایی کشورمان توانست به خاطر بازی در فیلم «فروشنده» جایزه بهترین بازگیر مرد «جشنواره کن» فرانسه را به خود اختصاص دهد. او که در بین مردم ایران از جایگاه و محبوبیت قابل توجهی برخوردار است در 12 تیر 1389در دیدار هنرمندان رسانه ملی با رهبر انقلاب طی سخنانی گفت: خیلی سخت است که در این لحظه بخواهم متکلم باشم در حضور بزرگوارانی چون شما و دیگر عزیزان. یادداشتی هم آماده نکردهام ولی به یاری خدا از دل چند کلامی را تقدیم حضورتان میکنم.

خوشحالم که به استحضارتان برسانم، سریال شوق پرواز که بر اساس فرازهای از زندگی سرلشکر شهیدخلبان عباس بابایی حول محور زندگی ایشان می چرخد روزهای پایانی فیلم برداریاش را سپری می کند و البته جای اندکی تامل که طبق شنیدیدههای ما و همسر محترم ایشان این موضوع از سال 73 یا 74 مورد تاکید شما بوده است برای اینکه سریالی درباره ایشان ساخته شود و ما امروز بعد از این همه سال امروز خبر روزهای پایانی فیلم برداری این سریال را خدمت شما ارائه می کنیم.

با فراز و نشیبهای بسیاری زیادی که شاید مصالح فردی گاهی مصالح جمعی را می گیرد و اولیت ها فرق می کند، به هر حال با فراز و نشیبهای بسیار در روزهای پایانی این سریال هستیم. برای ایفای این نقش که امانت بزرگی بود که به بنده حقیر سپرده شد و همیشه از خدا مدد خواستم برای اینکه بتوانم این بار سنگین را سالم به مقصد برسانم راهی وجود داشت و آن نزدیک شدن به آرمان ها و تفکرات شخص شهید بابایی بود که نماینده است بر نسلی که رفتند و ارزشمندترین هدیه خدا را در راه آرمانشان فدا کردند.

به آرمانشان که نزدیک شدم و با زندگی شخصی ایشان ملموس و نزدیک شدم متوجه اشتراک اتی شدم؛ در زندگی که  تعلقات برای همه ما پش می آید و دوست داریم که آن تعلقات را داشته باشیم و دل کندن برایمان سخت است اما این عزیزان در راه آرمانی که داشتند به راحتی -و البته شاید نه؛ اشتباه باشد این کلمه- به کار بردن این کلمه درست نباشد به هر حال از تعلقات و علائق گذشتند و شجاعانه به آغوش خطر رفتند در راه آن آرمان که آن آرمان را وقتی بررسی می کنیم می بینیم که شاید در کنار تمامی آن هدف های متعالی آرمان و مهم تر حفظ تمامیت ارضی این سرزمین و حفظ یکپارچگی و وحدت ملی ایرن مردم بوده که ما متاسفانه امروز بنابر پردازش حاشیه های غیر ملزوم در کاری که انجام می دهیم ما کم کم آرمان ها را فراموش می کنیم، شاید جا داشته باشد که با همیت بیشتری سعی کنیم به موضوع نگاه کنیم.

طی ملاقات متعددی که قطعاً به خاطر شرایط کاری بین بنده و نسل تعداد بسیاری از نسل جوان امروز و اساساً علاقمندان به بسیار عرصه هنر و بازیگری که در حال به وجود آمدن است نکتهی قابل شناسایی هست و از اهمیت بسیار ویژهای برخوردار است و آن بحرانی است که در نسل جوان به لحاظ احراز هویت ملی دیده می شود. شاید الگوهای مناسبی که می تواند، آدم های بزرگی که مولفه های فکرشان بتواند چراغ روشنگر راه زندگی باشد یا به آن ها پرداخته نمی شود یا اینکه مقدار زیادی از بودجه بیت المل خرج کارهای می شود که آن تاثیری که باید بگذارد را ندارد.

با انجام دادن سریال شهید بابایی فکر می کردیم چقدر خوب است اگر اساساً مقدار قابل توجهی از تولیدات تصویری، تلویزیونی و سینمایی کشور اختصاص پیدا کند به بازتاب دقیق و پردازش دقیق زندگی بزرگانی که در این مرز و بوم در طول تاریخ در عرصه های مختلف دینی، علمی فرهنگی، ادبیات و حتی عرصه های ورزشی زیسته اند. پردازش دقیق زندگی این بزرگان که جزء افتخارات ما هستند شاید بتواند الگوهای مناسبی را در دسترس نسل جوان برای انتخاب بهتر راه و ورش زندگی و تفکر بتواند فراهم کند.

شاید بهتر باشد ما در این مقطعاً خومان را سربازان عرصه فرهنگ بدانیم همانگونه که نسل گذشته در جبهههای دفاع مقدس تمام تواناشان را گذاشتند برای اینکه از کیان این مملکت دفاع کنند و البته امکانات محدود و خلاقت و شعور بود که این 8 سال دفاع را توانست برای ما رغم بزند. امروز ما امکانت بیشتری را در اختیار داریم ولی شاید مقداری آن عرق و برنامه های بلند مدت و نگاه های به افق دور دست دچار تغییر و تحولاتی شده که متاسفانه آن طور که باید از حرکتهایمان نتیجه نمیگیرم.

تقاضای که از محضر شما دارم ضمن تشکر از این فرصتی که امروز محیا شد برای حضور در خدمت شما و گفت و شنودی با شما داشته باشیم عنایت و اشارت شما مبنی بر تولید آثاری با محوریت شخصیت های بزرگ دینی، تاریخی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری و ادبیات و همچنین ورزشی است که قصه زندگی هر کدام از این ها می تواند برای نسل امروز که میل دارد واقعاً جایگاه اصلی خودش را به عنوان یک ایرانی با تاریخ چندین و چند هزارساله در جهان پیدا کند و حضور مستحکم در عرصه های بزرگی که امروزه در جهان به لحاظ هنری شاهد آن هستیم و همچنین به توسعه صادرات فرهنگی کشور انشالله بیانجامد و من از بابت این فرصتی که در اختیارم قرار داده شد مجدد از شما سپاسگذاری می کنم و تشکر که با حوصله عرایض بنده را گوش کردید؛ تشکر می کنم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار