به مناسبت سوم خرداد در مازندران؛

برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان ، رزمندگان و شهدای عملیات بیت المقدس و مدافعین حرم

صبح امروز به مناسبت سوم خرداد همایش پیشکسوتان و تجلیل از رزمندگان و شهدای عملیات بیت المقدس و مدافعین حرم استان مازندران در ساختمان اصلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ - 23May 2016

برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان ، رزمندگان و شهدای عملیات بیت المقدس و مدافعین حرم

به گزارش دفاع پرس از مازندران، صبح امروز به مناسبت سوم خرداد سالروز بزرگداشت حماسه آزادی خرمشهر قهرمان با حضور نیروهای مسلح استان ، مردم و مسئولین، مراسم تجلیل از پیشکسوتان، رزمندگان و شهدای عملیات بیت المقدس و مدافعین حرم استان مازندران در سالن تانک فارمای مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان برگزار شد.

در این مراسم سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه مردم غیور ایران خرمشهر تخریب شده را ساختند، گفت: هدف از برگزاری این همایش در این مکان معرفی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مازندران به مردم است که بگوییم ما هم انشالله با کمک مردم، نیروهای مسلح پیشکسوتان و مسئولین این مرکز فرهنگی دفاع مقدس را می سازیم.

وی با بیان اینکه ساختمان تانک فارما ساختمان اصلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس است، اظهار کرد: این ساختمان در منطقه عملیاتی والفجر8 قرار گرفته و ما قرار است عملیات والفجر هشت و نقش لشکر همیشه پیروز 25 کربلا را در این منطقه نمایش بدهیم.

 سردار ملکی با بیان اینکه لشکر25 کربلای مازندران یکی از فاتحان شهر فاو بود، افزود: البته خیلی از لشکر ها نقش داشتند اما نقش لشکر 25 کربلا ویژه بود.

وی ادامه داد: با توجه به این ظرفیت و اقلیم منطقه ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد که عملیات والفجر هشت را اینجا معرفی کنیم.

سردار ملکی با اشاره به اینکه خرمشهر هم حماسه مقاومت و هم حماسه آزادی را را به ما آموخت، اظهار کرد: حماسه مقاومت را اگر چه برادران ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران، بسیج،  عشایر عرب خرمشهر، نیروی انتظامی، کمیته انقلاب اسلامی، ژاندارمری و شهربانی، و تکاروران نیروی دریایی نقش ویژه ای داشتند اما هیچ وقت سرزمین خرمشهر بهنام محمدی جوان 13 ساله خرمشهری را که 28 روز در آتش مقاومت کرد تا شهید شد، فراموش نخواهد کرد.

سردار ملکی با بیان اینکه تاریخ این حماسه را ثبت کرد، یادآور شد: حماسه بزرگ آزادی با وحدت نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسدارن ، بسیج و نیروهای مردمی عشایر عرب خوزستان خلق شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران  در ادامه  با بیان اینکه برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح برنامه های امسال سوم خرداد با ارتش جمهوری اسلامی است، افزود: امروز برنامه های وسیعی در سطح استان در حال برگزاری است.

وی از برپایی مراسم صبحگاه مشترک در بیشتر ادارات و سپاه نواحی شهرستان ها خبر داد و گفت: دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر صبحگاه مشترک استانی را میزبان بود .

سردار ملکی در پایان سخنان خود اظهار کرد: کمیته ایثارگران ستاد بزرگداشت حماسه آزادی خرمشهر قهرمان در مازندران برنامه غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای استان را برای ساعت14:30 امروز برنامه ریزی کرد که انشالله مردم شهید پرور استان با حضور در گلزارهای شهدا در سراسر استان به پابوسی شهدا خواهند رفت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار