امیر سلیمان‌جاه را بیشتر بشناسیم

عروج فرمانده عملیات آزادسازی خرمشهر همزمان با سالگرد عملیات بیت‌المقدس

امیر سرتیپ سلیمان‌جاه که در عملیات الی بیت‌المقدس به‌عنوان جانشین لشکر 21 حمزه سید الشهداء حضور داشت، در سالگرد این عملیات به یاران شهیدش پیوست.
کد خبر: ۸۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ - 23May 2016

عروج فرمانده عملیات آزادسازی خرمشهر همزمان با سالگرد عملیات بیت‌المقدس

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ بهروز سلیمانجاه بهعنوان یکی از رزمندگان ارتش در هشت سال دفاع مقدس و از یاران صدیق مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس بود که در اغلب عملیاتهای انجام شده در جنوب کشور از جمله بیتالمقدس، فتحالمبین و طریقالقدس در سمتهای مختلف فرماندهی حضور موثر، تعیینکننده و نقشآفرین داشت.

وی در دوران دفاع مقدس مسئولیتهایی همچون فرمانده تیپ یک لشکر 21 حمزه سید الشهداء در زمان شروع جنگ تحمیلی، جانشین فرمانده لشکر 21 حمزه سید الشهداء در عملیات آزادسازی خرمشهر، فرمانده لشکر 21 حمزه در عملیات بدر و فرماندهی قرارگاه جنوب ارتش را بر عهده داشت و در حملات شیمیایی دشمن در عملیات خیبر به درجه رفیع جانبازی نائل آمد.


جلسه توجیه مرحله سوم عملیات فتحالمبین؛ امیر سلیمانجاه بهعنوان جانشین لشکر 21 حمزه روبروی تصویر در کنار حسنی سعدی فرمانده وقت این لشکر دیده میشود

وی که سابقه مسئولیتهایی همچون معاونت بازرسی، اطلاعات و هماهنگکننده نیروی زمینی ارتش، جانشین و معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهی دانشگاه عالی دفاع ملی را در کارنامه درخشان خدمتی خود دارد، پس از 45 سال خدمت صادقانه، به افتخار بازنشستگی نائل آمد و تجارب چندین ساله خود را در قالب هیئت معارف جنگ و تدریس در دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختیار دانشجویان و افسران جوان ارتش قرار داد.

هیأت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در بهمن 93 کتاب «هفتاد سال خاطرات سرتیپ ستاد بهروز سلیمانجاه» را در 330 صفحه تدوین و توسط نشر ایران سبز منتشر کرد؛ که بخش عمده زندگی این قهرمان جنگ از ابتدای تولد تا پایان سال 1363 و اتمام عملیات بدر را در بر میگیرد و به بخشهای محله اکبریه، دوران نوجوانی، از تهران تا شیراز،  دوران خدمت و کسب تجربه تا پبروزی انقلاب، حوادث سال 1357، سازماندهی ارتش انقلاب برای مبارزه با ضد انقلاب، آغاز دفاع مقدس، 23 مهر 1359، آریوبرزن، تونل یزدیها، عملیات فتحالمبین، عبور از کارون، عملیات خیبر و عملیات بدر، تفکیک میشود.

این امیر سرافراز ارتش همچنین در تاریخ 15 بهمن سال 1368 مفتخر به دریافت نشان فتح 3 از دستان مبارک فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنهای (مد ظله العالی) شده بود.

گفتنی است، امیر سرتیپ جانباز بهروز سلیمانجاه شنبه شب هفته جاری پس از تحمل سالها آثار و ضایعات جانبازی، در عروجی عاشقانه و ملکوتی به خیل همرزمان شهیدش پیوست و پیکر پاک آن مرحوم پس از تشییع، در قطعه 51 صالحین شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

همچنین یادآور میشود که مراسم گرامیداشت آن مرحوم نیز پنجشنبه ششم خرداد در مسجد نور میدان فاطمی تهران برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار