سرلشکر باقری در صحن مجلس:

هنوز به نیروهای انقلاب اعتماد نمی‌شود

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح با بیان اینکه هنوز به نیروهای انقلاب اعتماد نمی‌شود، گفت: هنوز فکر می‌کنیم آن کسانی که آن تحولات را در دفاع مقدس رقم زدند، امکان ایجاد تحولاتی در کشور را ندارند.
کد خبر: ۸۳۸۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ - 23May 2016

هنوز به نیروهای انقلاب اعتماد نمی‌شود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح با حضور در نشست علنی امروز مجلس (3 خرداد 95) پارلمان، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نهم در تصویب احکام دائمی برنامههای توسعه و چه در تصویب بودجه سال 95 و توجه خاص در تصویب این 2 قانون که مربوط به بنیه دفاعی کشور است، همت ویژه داشتند و انشاءالله در تداوم و اجرایی شدن آن امیدهای زیادی برای ارتقاء توانایی و بازدارندگی ملت ایران وجود خواهد داشت.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر افزود: ملت ایران پس از گذشت تنها 20 ماه از انقلاب اسلامی که در این مدت هم گرفتار حوادث گوناگونی مانند بحرانهای داخلی در برخی مناطق مرزی کشور بود بهطور ناجوانمردانه با تهاجم سراسری ارتش بعث عراق با حمایتهای قدرتهای بزرگ و بهویژه آمریکای جنایتکار مواجه شد.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح اظهار داشت: با توجه به عدم آمادگی نیروهای مسلح کشور در آغاز جنگ ارتش عراق در مدت اندکی با تصرف بخشی از مناطق مرزی در حد 15 هزار کیلومتر پیشرفت کرد و ما شاهد آوارگی جمعیت زیادی از مرزنشینانمان بودیم.

باقری خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی تصاویر زیبایی را از ایثار، شجاعت و مقاومت و شهادتطلبی، ابداع و ابتکار و خوداتکایی و اعتماد به نفس را برای جوانان و برای همه ملت ایران به همراه داشت. جنگی که در یک سوی آن ملتی انقلاب کرده با دستی خالی قرار داشت که مورد هجوم سیاسی، تبلیغاتی، اقتصادی و محاصره و تحریم قرار داشت و از سوی دیگر آن ارتش متجاوزی که از حمایت قدرتهای روز جهانی و مرتجعین منطقه و همهگونه سلاح، امکانات و پول برخوردار بود؛ اما جز شکست سیهروزی چیزی نصیب متجاوزین نشد.

وی افزود: در مدت 20 ماهه آغاز جنگ تا فتح خرمشهر در 3 خرداد 1361 فراز و نشیبهای زیادی در جنگ اتفاق افتاد. در ابتدا متجاوزین با تمام توان هجوم آوردند و توانستند پیشروی کنند. ما را به شکست بکشانند و در 5 ماه اول سرزمینهای وسیعی را به تصرف درآورند و حتی 3 عملیات بزرگی که با طراحی ارتش و فرماندهی کل قوای وقت رئیسجمهور نالایق آن روز اتفاق افتاد به شکست انجامید.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح اظهار داشت: ما در بهمن 59 در بدترین شرایط قرار داشتیم. شرایطی که از جهت سیاسی در داخل هم گرفتاریهای فراوانی وجود داشت. در 14 اسفند 59 صحبتهای نامناسبی از بنیصدر در دانشگاه تهران شنیدیم، که چگونه در میان ملت اختلافافکنی میکرد. ملتی که باید یکپارچه از جبهه حمایت میکردند را دچار اختلاف میکرد.

باقری خاطرنشان کرد: در آن ایام یاس و ناامیدی در جبههها و نگرانی از اینکه چه آیندهای برای کشور متصور است در میان رزمندگان وجود داشت و رزمندگان میگفتند که چرا با این همه امکانات توان و طراحی دوره دیدههای خارج از کشور نتوانستیم قدم از قدم برداریم. چرا عملیاتها به موفقیت نمیرسد.

وی افزود: آنچه که روند جنگ را تغییر داد و ما شاهد اتفاقات مثبتی در جبههها بودیم که به آزادسازی خرمشهر منتهی شد، این بود که عدهای از جوانان انقلابی این مرز و بوم به این نتیجه رسیدند که با قواعد از خارج آمده و با اتکاء صرف به تجهیزات نمیتوان بر دشمن غلبه کرد. باید جبهه را متحول کرد و با ابداع و ابتکار روشهای جدیدی را در میدان جنگ پیاده کرد.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح اظهار داشت: از 26 اسفند 59 تا 28 خرداد 60 بیست و پنج عملیات گروهانی تا 3 گردان در جبهههای جنوب و بعضا غرب اتفاق افتاد که حاصل این عملیاتها اعتماد به نفس، آموزش، کادرسازی، تربیت نیرو، یادگیری چگونگی دور زدن و شکست دشمن و در یک کلمه فهم و درک عمومی عبارت ما میتوانیم بود. ما میتوانیمی که امروز خیلیها به لقلقله زبان بیان میکنند و کار دیگری انجام میدهند اما آنچه که در جبههها اتفاق افتاد واقعیتی بود که در تاریخ ماندگار شد.

باقری خاطرنشان کرد: با عزل بنیصدر وحدت ارتش و سپاه کاملتر شد و عملیاتهای بزرگ چهارگانهای طراحی شد البته تیم طراحی که سپاه و ارتش در آن زمان تشکیل دادند 10 عملیات زنجیرهای را تحت عنوان عملیات کربلای 1 تا عملیات 10 طراحی کردند.

وی افزود: شهید صیادشیرازی در ارتش و سرلشکر محسن رضایی در سپاه فرماندهان دوسوی این توان خودی بودند و تیمهای طراحی دو طرف مشترکا این طراحیها را انجام میدادند و عملیاتهای بزرگ ثامنالائمه(ع) در مهر ماه 60 برای شکست حصر آبادان عملیات طریقالقدس در فتح بستان در آذر ماه 60، عملیات فتحالمبین در ابتدای 61 و نهایتا عملیات بیتالمقدس برای آزادسازی خرمشهر در 3 خرداد 61 چهار عملیات بزرگی بود که پیروزیهای بزرگی را نصیب ملت ایران کرد.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح اظهار داشت: ما در بهمن 59 توانستیم روند سقوط و شکست در جنگ را متوقف کنیم و جبهه را به ثبات برسانیم و رزمندگان توانستند این منحنی را به سمت اوج و پیروزی ببرند.

باقری خاطرنشان کرد: امام پس از پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت در پیام خود دستاوردهای دفاع مقدس را اینگونه برمیشمارد. ما در جنگ ابهت 2 ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم و هدف اساسی خود که دفع تجاوز و اثبات صلابت اسلام بود، دست یافتیم. ما در جنگ انقلابمان را به جهان صادر کردیم. ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت کردهایم. ما در جنگ پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم و دوستان و دشمنان خود را شناختیم. ما در جنگ به این نتیجه رسیدهایم که باید روی پای خودمان بایستیم. ما در جنگ ریشههای انقلاب پربار اسلامیمان را محکم کردیم.

وی افزود: بارور کردن حفظ برادری و وطندوستی در میان یکایک مردم کشور نشان دادن امکان مبارزه با دست خالی علیه تمام ابرقدرتها برای سالیان طولانی کمک به فتح افغانستان در جنگ، کمک به فتح فلسطین در آینده، بیداری مسلمانان جهان، رشد صنایع نظامی و ... از دیگر نکاتی بود که در پیام مهر ماه سال 67 امام به آن اشاره شده بود.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح اظهار داشت: امروز پس از گذشت 28 سال از پایان جنگ وقتی به دو طرف جنگ تحمیلی مینگریم میبینیم که پیروزیهایی که امام(ره) به آن اشاره داشتند برای ما ملموستر است. امروزه ارتش تجاوزگر عراق و فرمانده جنایتکار آن کجا هستند؟ امروز همگان شاهد هستیم که ملت عراق در دفاع از عتبات عالیات و در دفاع از دولت شیعه و حاکم عراق پشتگرم به جمهوری اسلامی ایران است و این از برکات دفاع مقدس است که تا امروز ادامه دارد بهعنوان یک چشمه جوشانی در آینده ادامه خواهد داشت.

باقری خاطرنشان کرد: امروز ما معتقدیم هنوز به نیروهای انقلاب اعتماد نمیشود. هنوز فکر میکنیم که آن کسانی که آن تحولات را رقم زدند امکان ایجاد تحولاتی در کشور را ندارند. هنوز هم فکر میکنیم مشکلاتی مانند مشکلات اقتصادی کشور باید بتواند ما را از پای درآورد.

وی در پایان گفت: اگر آن روز به سخن امام در مورد اهمیت جنگ و اینکه جنگ در راس امور کشور است کمتوجهی کردیم و به آن ایام آخر جنگ رسیدیم. امروز هم اگر به پیام رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی در مورد اتکاء به ملت در مورد مقابله با استکبار توجه نکنیم به همان روزها خواهیم افتاد و اگر توجه کنیم  و به توانایی خودمان و جوانانمان ایمان بیاوریم حتما به پیروزی قطعی خواهیم رسید.

 

منبع: فارس

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کانون بازنشستگان گیلانغرب
|
-
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
0
سلام سردار توانا یادگار روزهای سخت در جنوب وغرب کشور.من به نمایندگی از طرف کارمندان منطقه جنگی گیلانغرب در طول 8 سال جنگ تحمیلی آرزوی سربلندی وپیروزی برای اسلام عزیز رهبر معظم خدمتگزاران صدیق به اسلام امام مردم وحضرتعالی رو داریم سردار عزیز یک خواهشی دارم لطفا دستور صدور گواهی ایثارکران دومین شهر مفاوم کشور گیلانغرب رو صادر واقعا به آن دلخوش خواهند شد 8 سال زیر اتش مستقیم دشمن صادقانه خدمت نموده باید قدردان خدمت آنها بود والسلام
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار