سردار فدوی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر حریم دفاع از کشور را هزاران کیلومتر دورتر برد

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر بعد از فتح خرمشهر دستور امام(ره) را انجام نمی‌دادیم، اکنون به جای آن‌که مقابل دشمنان در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشورمان از انقلاب اسلامی حراست کنیم، می‌بایست در داخل کشور با آنها مقابله می‌کردیم.
کد خبر: ۸۳۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ - 23May 2016

ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر حریم دفاع از کشور را هزاران کیلومتر دورتر برد

سردار دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره دلیل بیان جمله «خرمشهر را خدا آزاد کرد» از سوی امام خمینی(ره) اظهار داشت: چون واقعا خدا خرمشهر را آزاد کرد؛ امام(ره) بهعنوان بصیرترین فرد بعد از ائمه معصومین(ع)، به اینکه خدا خرمشهر را آزاد کرد باور و اعتقاد داشت، و بنا بر همین اعتقاد آن جمله را به زبان آورد.

وی افزود: وقتی یک طرف تمام استکبار جهانی با توانمندی دنیایی قرار داشته باشند و نتوانند بر کشوری که هرچند بر حسب ظاهر از نظر قدرت مادی کوچک باشد، غلبه کنند، چیزی جز یاری و نصرت خدا را نمیتوان در عرصه فتوحات ما تصور کرد.

سردار فدوی ادامه داد: در حالی که تمام کشورها متحد شدند و جنگی را علیه ما به راه انداختند و باز بنا بر اعتراف خودشان 54 کشور از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران حمایت و پشتیبانی میکردند و هر آنچه را هم از دستشان برمیآمد، علیه ما دریغ نمیکردند، ولی با این حال نتوانستند پیروز شوند؛ چون ماهیت این جنگ و دعوا، ماهیت حق و باطلی بود.

وی اضافه کرد: بنابراین وقتی یک طرف حق باشد، اگر تمام قدرتها هم در تمام زمانها جمع شوند، باز در برابر قدرت الهی، قدرتی محسوب نمیشوند و چنانچه مجموعهای به این قدرت لایزال الهی اتکا کند، از قدرت بسیاری برخوردار میشود؛ در واقع این همان اتفاقی است که در جمهوری اسلامی ایران روی داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: پس نهتنها در روز سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر این موضوع اتفاق افتاد، بلکه همه روندهایی که از ابتدای انقلاب تاکنون در مسیر حرکت جمهوری اسلامی در ایران ملاحظه میشود، همین روند برای آنها نیز صادق است؛ همانند ماجرای طبس و دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس.  

وی در ادامه عنوان کرد: یک نقطه عطفی به نام «امام» در شیعه وجود دارد که هر گاه به آن توجه شده، روال شیعه برقرار بوده؛ این موضوع، موضوعی اساسی در شیعه است؛ پس وقتی موضوع بر این روال باشد مابقی مسایل حلشدنی است.

سردار فدوی همچنین درباره تشکیکهایی که در خصوص ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر از سوی برخی جاهلان مطرح شد، نیز بیان داشت: ما که برای استدلال خودمان نرفتیم بجنگیم؛ ما بر اساس دستور و تشخیص حضرت امام(ره) به جنگ با دشمنان ادامه دادیم؛ اگر بعد از فتح خرمشهر دستور امام(ره) را انجام نمیدادیم، اکنون به جای آنکه مقابل دشمنان در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشورمان از انقلاب اسلامی حراست کنیم، میبایست در داخل کشور با آنها مقابله میکردیم؛ پس اگر کسی بصیرت داشته باشد، این مصداق برای او کفایت میکند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار