حجت الاسلام ماندگاری در همایش «وقف و شهدا»:

خانواده معظم شهدا در خط مقدم تأمین هزینه تربیت نیروی شهادت طلب باشند

رئیس موسسه تفحص سیره شهدا گفت: به نظر من خانواده های ایثارگران، شهدا، جانبازان و آزاده ها باید در خط مقدم تأمین هزینه تربیت نیروی شهادت طلب برای امام زمان(عج) باشند چون آنها جگرگوشه هایشان را برای دفاع از اسلام به میدان فرستادند.
کد خبر: ۸۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱ - 23May 2016

خانواده معظم شهدا  در خط مقدم تأمین هزینه تربیت نیروی شهادت طلب باشند

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، در همایش «وقف و شهدا» که در محل امامزاده شعیب (ع) سبزوار برگزار شد، گفت: شک نداریم که شهدا گره انقلاب را باز کردند، شک نداریم که شهدا گره دفاع مقدس را باز کردند و شک نداریم که اگر شهدا نبودند این ۳۷ سال به سرانجام نمی رسید.
وی با بیان این که، شهدا گره کارها را باز می کنند، اظهار داشت: شهدا امروز گره امت اسلام و بشریت را باز می کنند، امروز هر کجای دنیا که بروید صحبت از شهدای ما است، شهدا راه را باز کردند.
رئیس موسسه سیره شهدا با بیان این نکته که، وقتی شهدا گره مشکلات را باز می کنند و موجب گشایش در کارها می شوند پس فرهنگ آنها هم راه ها و گره ها را باز می کند، خاطر نشان کرد: سه راه مهم پیش روی ما است که در سایه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجب حرکت صحیح در مسیر انقلاب خواهد بود. اول این که شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت راه نجات نسل جوان است. دوم این که این فرهنگ راه حفاظت از نظام اسلامی را هم باز می کند و در نهایت این که راه شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت ظهور حضرت حجت، قائم آل محمد (ص) را به جلو می اندازد.

ماندگاری یادآور شد: حضرت امیر المومنین (ع)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و ائمه علیهم السلام و بعد از  آنان چیزی که کم بود یار شهادت طلب بود. اگر بتوانیم به اندازه کافی یار شهادت طلب برای امام زمان (عج) فراهم کنیم امام ظهور می کند.

وی تاکید کرد: زمانی امام راحل گفتند مملکتی که ۲۰ میلیون جوان دارد باید ارتش ۲۰ میلیونی داشته باشد و این را بدانیم امروز که ۳۰ میلیون جوان داریم باید ۳۰ میلیون بسیجی شهادت طلب داشته باشیم؛ اما نداریم.

رئیس موسسه تفحص سیره شهدا در ادامه تصریح کرد: اگر امروز با این همه گرگی که دور تا دور کشور ما را فراگرفته اند کسی جرأت نمی کند نگاه چپ به این مملکت بکند برای آن است که پیش خودشان حساب می کنند اینها سه دهه پیش حاضر شدند بیش از ۲۰۰ هزار شهید بدهند و امروز قطعاً اگر اتفاقی بیفتد از همه ۸۰ میلیون جمعیتی که هر کدام ممکن است شهادت طلب باشد می ترسند.

ماندگاری با بیان این که قرار نیست همه ما شهید شویم متذکر شد: قرار نیست ما ۳۰ میلیون یا ۸۰ میلیون شهید بدهیم اما باید این تعداد شهادت طلب داشته باشیم و لذا تربیت شهادت طلب در جهان امروز خرج دارد؛ پس در این راه باید وقف کنیم. از همه اولی تر به وقف مال در جهت تربیت شهادت طلبان، کسی نیست جز همان خانواده هایی که جگر گوشه هایشان را برای دفاع از اسلام به میدان فرستادند و شهید داده اند. به نظرمن خانواده های ایثارگران، شهدا، جانبازان و آزاده ها باید در خط مقدم تأمین هزینه تربیت نیروی شهادت طلب برای امام زمان(عج) باشند.

این کارشناس مذهبی با بیان این که هر کسی با هر میزان تمکن مالی و در هر شرایط و با هر میزان دارایی می تواند حتی شده در حد وقف یک خودکار واقف باشد، تصریح کرد: در این زمینه سه نکته را مد نظر و به آن اهتمام داشته باشیم. اول این که با زبان مُبلغ وقف باشیم. دوم این که خودمان عامل وقف باشیم و سوم این که مدافع وقف و موقوفات باشیم.

لازم به ذکر است همایش وقف و شهدا با حضور تعدادی از خانواده های شهدا، حجت الاسلام ماندگاری، رئیس موسسه سیره شهدا و جمال ایزدی، معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی و به همیت ستاد وقف و شهدای شهرستان و اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در آستان مقدس امامزاده شعیب (ع) سبزوار برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها