صبح امروز با حضور 10 هزار بسیجی؛

مانور امداد و نجات سپاه تهران بزرگ برگزار شد

مانور امداد و نجات سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ صبح امروز با حضور 10هزار نفر از بسیجیان پایتخت برگزار شد.
کد خبر: ۸۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ - 12May 2016

مانور امداد و نجات سپاه تهران بزرگ برگزار شد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، صبح امروز مانور امداد و نجات سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ با حضور پرشور 10 هزار نفر از بسیجیان و با به صدا درآمدن آژیر خطر زلزله آغاز شد.

اقدامات صورت گرفته در رزمایش به شرح ذیل است.

سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در محل مانور از نزدیک در جریان روند برگزاری رزمایش امداد و نجات قرار گرفت.

همچنین گری لوئیس نماینده سازمان ملل در ایران، سردار سیف، مصطفی محمد نجار وزیر سابق کشور و سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ بهعنوان ناظر در این رزمایش حضور یافتند.

بر اساس این گزارش آغاز رزمایش با انفجار انشعابات گازی همراه بود.

نیروهای مردمی بسیج در قالب یگان های امدادی خواهر و برادر به سرعت وارد شهر زلزله زده شدند. همزمان یگان های امدادی بسیج با کمک نیروهای آتش نشانی و سازمان امداد و نجات هلال احمر و با رعایت اصول ایمنی به کمک زلزله زدگان شتافتند.

تیم های امدادی سازمان آب و فاضلاب و شرکت گاز نیز به جمع یگان های امداد و نجات بسیج اضافه شدند؛ بهداری سپاه با برقراری بیمارستان صحرایی در محلی امن به پذیرش مجروحین و حادثه دیدگان زلزله پرداخت.

همچنین بسیج وزارت راه و شهرسازی با کمک ماشین آلات سنگین به عملیات آواربرداری بسیجیان کمک کرد. عملیات مهار آتش و آواربرداری نیز انجام شد.

سگ های زندهیاب سازمان امدادونجات هلال احمر نیز توسط نیروهای امداد و نجات برای شناسایی و نجات مجروحان به محل حادثه منتقل شدند.

بنا بر این گزارش، یگان هوایی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی برای تسریع در امر امداد رسانی وارد منطقه رزمایش شدند.

مسجد و پایگاه بسیجی ک در جریان زلزله تخریب نشده بودند با کمک بسیجیان به محل جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان تبدیل شد.

در زمان بحران زلزله یکی از تهدیدات جدی برای مردم دزدان و سارقان هستند؛ که در این رزمایش نیز این موضوع در نظر گرفته شده بود؛ در همین رابطه یگان های امنیتی بسیج و سپاه با ورود به موقع خود به صحنه مانع سرقت اموال زلزله زدگان شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار