سردار سلامی در جمع خبرنگاران:

خان‌طومان و مناطق تازه اشغال شده توسط تکفیری‌ها، بازپس گرفته می‌شود

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به وضعیت خان‌طومان سوریه گفت: تلاش می‌‌کنیم نقاطی که تکفیری‌ها در روزهای اخیر اشغال کرده‌اند، بازپس گرفته شود.
کد خبر: ۸۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ - 10May 2016

خان‌طومان و مناطق تازه اشغال شده توسط تکفیری‌ها، بازپس گرفته می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در حاشیه همایش تبیین اندیشههای راهبردی مقام معظم رهبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحت رهبری مقام معظم رهبری و به برکت رهبری هوشمندانه و واقعبینانه ایشان، از یک اقتدار امنیتی و قدرت بازدارنده برخورداریم؛ به نحوی که توان ما در دفاع از کشورمان اطمینانبخش است و در مقابل تهدیدات مستقیم دشمنان از مظلومان جهان اسلام دفاع می کنیم.

وی افزود: در طول 37 سال گذشته، انقلاب اسلامی با چالشهایی مواجه بوده که نقطه کانونی آن دشمنیها و سیاستهای دولتهای متعددی است که در آمریکا روی کار آمدند؛ زیرا سیاستهای سلطهطلبانه آمریکا و متحدانش در جهان اسلام موضوعی بوده که همواره در نقطه مقابل مسلمانان و مستضعفان جهان قرار داشته است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: چالشهای دیگری نیز مثل رژیم صهیونیستی وجود داشته که در سرزمین های اشغالی و سوریه اقدامات تجاوزکارانه ای را انجام میداده، بخشی از همین چالشهای فراروی مسلمانان بوده است؛ اما در مقابل چالشها، سناریو و استراتژیهای دشمنان کوچک و بزرگ به ویژه آمریکا ما با ایجاد سازههای مستحکم، قدرت ایجاد کرده ایم و به دنبال آن دشمنان را شناسایی کردیم؛ که تمام اینها به برکت رهبری هوشمندانه، واقع بینانه و آرمانگرایانه امام و رهبری به دست آمده است.

سردار سلامی تصریح کرد: امروز قدرت دفاعی و امنیتی کشور در وضعیت اطمینانبخشی قرار دارد؛ به نحوی که در هر لحظهای این توان را داریم که نسبت به گذشته از منافع ملی، آزادی، استقلال و تمامیت ارضی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز منافع ملت ایران و جهان اسلام حراست و پاسداری کنیم.

وی افزود: این واقعیتی است که دشمنان از آن آگاه هستند و واقعیت قدرت ما را میدانند.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه درباره تحولات جبهه مقاومت در سوریه و بهویژه در خانطومان بیان کرد: این یک تغییر و تحول تاکتیکی است و مطمئنا اثر استراتژیکی در میدان نبرد ندارد؛ البته بعضی موقعیتها ممکن است دست به دست و جابجا شود؛ اما ما در مجموع برای تحولات میدانی سوریه، آینده امیدوارکنندهای را پیشبینی میکنیم.

سردار سلامی عنوان کرد: در حقیقت نظام سوریه که جزئی از جبهه مقاومت است و ما آن را بخشی از خود میدانیم، بر اوضاع کاملا مسلط است و یک تغییر تاکتیکی کوچک نمیتواند اثری بر صحنه نبرد داشته باشد؛ هرچند تلاش میشود نقاطی که تکفیریها در روزهای اخیر اشغال کردهاند، بازپس گرفته شود.

نظر شما
پربیننده ها