سردار فدوی در برنامه تیتر امشب:

شناورهای دریایی سپاه قادرند به جای اسکله از تونل‌های آبی و دریایی خارج شوند

سردار فدوی گفت: شاید فرصتی فراهم شود که ما نیز نشان دهیم که شناورهای ما نیز به جای این که از کنار اسکله و از سواحل به سمت آمریکایی‌ها خارج شوند از تونل‌های آبی و دریایی خارج می‌شوند که هیچ توانمندی قادر نیست در زیر این تونل‌ها آسیبی به این شناورها برساند.
کد خبر: ۸۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ - 10May 2016

شناورهای دریایی سپاه قادرند به جای اسکله از تونل‌های آبی و دریایی خارج شوند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به سالروز پاسدار به فعالیت ناوهای آمریکایی در سال 66 در منطقه خاورمیانه اشاره کرد و گفت: در سال 66، 86 ناوجنگی امریکای در منطقه وجود داشت و این در حالی است که کل ناوهایی که امروز در منطقه وجود دارند کمتر از 60 ناو است، که بسیاری از آنها ناوهای پشتیبانی هستند.

وی در همین زمینه افزود: کوچکترین ناوی که آمریکایی ها در سال 66 در منطقه داشتند حدود یک میلیارد دلار ارزش داشت درآن دوران آمریکاییها بر روی ناوهایشان گونیهای شن چیدند و پشت گونی تیربار و پشت آن یک فرد آمریکایی قرار دادند و این در حالی بود که سیستمهای الکترونیکی پیشرفتهای بر روی ناوهای آنها وجود داشت و این اقدام یعنی این که آنها به این نتیجه رسیده بودند که هیچ یک از این سیستمهایی که سالهای طولانی روی آن کار کردهاند نتیجه نمیدهد و به این قبیل کارها روی آوردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با بیان این که اولین اصل جنگ نامتقارن این است که طرفی که بر مبنای توانمندی نامتقارن است شما را از همه داشتههای خودتان خلع سلاح کند افزود: هیچ یک از سلاحهایی که آمریکاییها برای آن هزینه کرده بودند به کارشان نیامده بود انواع مختلف موشکها، اژدرها و ناوها به کارشان نیامد و اقدامی را صورت دادند که ضعیفترین کشور به لحاظ توانمندی نظامی انجام میداد که همان گونی شن بود این مسئله در عکسها و فیلمهای سالهای دهه 60، 66 و 67 وجود دارد.

سردار فدوی یادآور شد: وقتی جنگ تمام شد آنها این سیستم را منتفی نکردند گونی شن را منتفی کردند اما با وجود این که با داشتن موشکها و تیربارهایی که به طور اتوماتیک 100 تیر در دقیقه شلیک میکند باز هم اطراف ناوهای خود تیربار مستقر میکنند.

وی در پاسخ به این سوال مجری برنامه که ایا نیروی دریای سپاه تسلیحاتی را دارد که دشمن از آن بیاطلاع باشد گفت: بله مسلماً ما دستاوردهایی را در رزمایشها مطرح میکنیم که کمی از آن چیزی است که در اختیار داریم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به علت این مسئله گفت: دشمن باید از شما کم اطلاع داشته باشد البته خود دشمن نیز میفهمد دستاورد و یا چیزی را که از لحاظ کمی و کیفی مطرح میکنیم کمی از آن چیزی است که در اختیار داریم این قاعده کلی است و همه دنیا به این گونه عمل میکنند.

سردار فدوی خاطر نشان کرد: از برگزاری اولین رزمایش پیامبر عظم تاکنون در هر رزمایش یک دستاورد یک موضوع را مطرح کردیم در رزمایش پیامبر اعظم 5 سلاحی را با عنوان موشک زیرآبی معرفی کردیم که هیچ سلاحی در دنیا به این میزان واکنش و عکسالعمل دنیا را به دنبال نداشت. هم مسئولان سیاسی آمریکا و هم سیاسی دفاعی و نظامی آنها و هم همه رسانههای جهان به این مسئله واکنش نشان دادند و هیچ رسانهای نبود که در خصوص این دستاورد خبر و تحلیلی نداشته باشد. البته علت آن را قبلا مفصل بیان کردهایم و همواره این قضیه به قوت خود در رزمایشهای دیگر باقی بوده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره شهرکهای موشکی دریایی سپاه پاسداران گفت: ما در نیروی دریایی سپاه خیلی زود در معرض این مسئله قرار گرفتیم در سالهای جنگ طبیعی بود در برابر قدرت ظاهری و توانمندی نظامی آمریکا از پدافند غیرعامل استفاده نکنیم، خلیجفارس دارای کوههای بلند و سواحل بسیار عالی برای ایجاد استحکامات مفصل پدافند غیرعامل است و مهندسی نیروی دریایی سپاه در زمانی که هیچ مجموعهای قدرت و توانمندی حفر تونل را نداشت به این توانمندی رسید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران گروه حرای نیروی دریای سپاه را رکورد دار حفر تونل در تمام دنیا دانست و گفت: رکورد حفر تونل در 24 ساعت در دنیا از آن موسسه و گروه حرای نیروی دریایی سپاه است و این مسئله از سال 71 در نیروی دریایی سپاه آغاز شده است. روالی را که دوستان ما در هوافضای سپاه طی کردهاند و سردار حاجیزاده بنا به مصلحتهایی آن را نشان دادند و با مسئولان سیاسی مانند رئیس مجلس بازدیدهایی از این شهرکها داشتند سالهای طولانی است که برای مجموعههای موشکی نیرویهای سپاه پاسداران و در بخش شناورهای آن برقرار است.

سردار فدوی گفت: شاید فرصتی فراهم شود که ما نیز نشان دهیم که شناورهای ما نیز به جای این که از کنار اسکله و از سواحل به سمت آمریکاییها  خارج شوند از تونلهای آبی و دریایی خارج میشوند که هیچ توانمندی قادر نیست در زیر این تونلها آسیبی به این شناورها برساند. البته بنده یک بار این مسئله را اعلام کردم که چنین توانمندی در نیروی دریایی سپاه است و یکی از فرماندهان سپاه نیز از قول بنده این را مطرح کردند که اگر مصلحت باشد در آینده نشان میدهیم.

وی درباره دستاوردهای جدید نیروی دریایی سپاه نیز گفت: بنده سالهای پیش در اوایل برنامه پنجم توسعه نیروهای مسلح قول دادم که ما در پایان این برنامه از سرعت 60 نات شناورهای تند رو به حدود 80 نات خواهیم رسید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران افزود: سرعت 35 نات و بالاتر از آن برای نیروی دریایی دنیا به عنوان رویا محسوب میشود حداکثر سرعت شناورهای آمریکایی 31 نات است که ما 60 نات بودیم و قول دادیم به 80 نات برسیم که عزیزان ما در سازمان دریایی سپاه و سایر دوستان خارج از وزارت دفاع که درگیر این موضوعات ما هستند به این موضوع اشراف دارند که ما به سرعت 80 نات رسیدهایم البته سرعت تنها ملاک نیست اما سرعت زمانی معنی و مفهوم پیدا میکند که شناور نظامی با وجود داشتن موشک و سلاحهای دیگر بتواند به این سرعت دستیابد و در این میان حتی تغییر 5 نات هم مهم است و وقتی سرعت شما از 60 به 80 نات میرسد معادلات تغییر میکند.

سردار فدوی خاطر نشان کرد: ما در اواخر زمستان فکر میکنم در اواخر بهمنماه بود که تستهای کاملی از سرعت شناورها  و ارتقای آنها به 80 نات به دست آوردیم و مرحله بعد آن تولید انبوه است که در برناه 5 ساله ششم به امید خدا به آن خواهیم رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز پاسدار امام حسین(ع) را بزرگ پاسدار اسلام دانست و گفت: این که امام(ره) روز میلاد بزرگ پاسدار را به نام پاسدار نامگذاری میکنند اتفاقی نیست، پاسدار کسی است که در دل زبان و در عمل آقا و مقتدایش امام حسین(ع) باشد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران وجود و خاطره امام خمینی(ره) را اصلیترین و مهمترین خاطره پاسداران کشور دانست و گفت: هر موضوعی که مطرح میشود ذهن پاسداران به سمت امام(ره) و امام حاضر و شهدا میرود. بیش از 40 هزار پاسدار در این لباس مقدس شهید شدند افرادی که بهترین بودند و به این لباس تقدس دادند کسانی که هنوز هم به واسطه این جایگاه شهید میشوند و در باغ شهادت برای آن باز است این افراد ابتدا مهاجر شدند و بعد مجاهد فیسبیلالله شدند و برای دفاع از وطن از همه چیز گذشتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار