سردار صفاری در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد

کاربرد دفترچه‌ «شایستگی‌های پاسداری» در سپاه/ تدبیر رهبر انقلاب برای جذب نیروها

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) گفت: تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی این بوده که همه در قالب گفتمان واحد پاسدارمحوری قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱ - 08May 2016

کاربرد دفترچه‌ «شایستگی‌های پاسداری» در سپاه/ تدبیر رهبر انقلاب برای جذب نیروها

سردار مرتضی صفاری، فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، درباره فعالیتهای جاری این دانشگاه اظهار داشت: یکی از ماموریتهای دانشگاه افسری امام حسین(ع) هدایت کل مراکز دانشگاهی و دانشکدههای مجتمعهای دانشگاهی سپاه است و تمامی دانشکدههای علوم و فنون نیروها تحت هدایت علمی این دانشگاه هستند.

وی افزود: این دانشگاه هم یک قطب علمی برای سپاه است و هم تمامی ورودیها به سپاه در هر مقطع تحصیلی و هر رشتهای باید حتما از مسیر دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) عبور کنند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) بیان کرد: در گذشته هر نیرو و هر سازمانی نیروهای مورد نیاز خودش را جذب و پس از آموزش، آنها را  بکارگیری میکرد؛ اما تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی این بوده که همه در قالب گفتمان واحد پاسدارمحوری قرار بگیرند.

سردار صفاری ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودهاند که "سپاه بر محور معنویت تشکیل شده است"؛ لذا چهارچوب این دانشگاه بر اساس معنویت و ارتقای ایمان و تقوای نیروهاست. بر همین اساس فرمانده کل سپاه بهعنوان سیاستگذار اصلی، تلاش بسیاری داشته تا حداقل 50 درصد از موضوعات آموزشی و زمان آموزش معطوف به موضوعات "معنویت" و "بصیرت" شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای برنامههای معنوی، علمایی از شهرهای قم و تهران در مناسبتهای مختلف به دانشگاه دعوت میشوند، گفت: در جنگ تحمیلی هم همین معنویت کار را برای ما پیش برد و پیروزیهایی را برای ما رقم زد. ما در زمینه معنویتافزایی در دانشگاه، تلاش خود را انجام دادهایم تا بتوانیم در حد امکان خواسته رهبر انقلاب در این زمینه را تحقق ببخشیم.

فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) تصریح کرد: در طول چند سال گذشته با تشکیل گروههای کاری و کارشناسی مختلف درباره موضوع تربیتمحوری جلسات متعددی داشتیم و برای ارائه بستههای تربیتی کارهای زیادی توسط مراکز اصلی و تحقیقاتی سپاه و همچنین خود دانشگاه انجام شده است.

سردار صفاری در پایان خاطرنشان کرد: ما دفترچهای به نام «شایستگیهای پاسداری» داریم؛ که در آن 154 گزینه مشخص شده و ما بر مبنای این 154 موضوع، مرکز ارزشیابی را تشکیل دادیم. بر اساس شاخصهای مطرح شده در دفترچه و مطالب ارائه شده از سوی اساتید، در ابتدای دوره، حین دوره و پایان دورههای آموزشی، نیروها ارزشیابی میشوند.

معنویتافزایی، بصیرتافزایی و مدیریت مطلوب از مهمترین شاخصههای سنجش در دفترچه شایستگیهای پاسداری عنوان شدهاند.

نظر شما
پربیننده ها