وزارت دفاع روسیه:

جنگنده‌های روس پروازی بر فراز اردوگاه پناهجویان ادلب نداشته‌اند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌های روسی و ارتش سوریه بر فراز اردوگاه پناهجویان ادلب پرواز نداشته‌اند و حمله به این اردوگاه احتمالاً از جانب گروه تروریستی «جبهه النصره» بوده است.
کد خبر: ۸۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ - 06May 2016

جنگنده‌های روس پروازی بر فراز اردوگاه پناهجویان ادلب نداشته‌اند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، پس از آنکه دیشب (پنجشنبه) اردوگاه پناهجویان سوری در استان ادلب در نزدیکی مرز ترکیه مورد حمله قرار گرفت، ارتشهای سوریه و روسیه امروز به ادعای بمباران این مکان غیرنظامی واکنش نشان دادند.

در حمله این اردوگاه پناهجویان، حداقل 30 نفر کشته شدند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال «ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه ساعتی پس از اعلام موضع ارتش سوریه و رد دخالت جنگندههای سوری در حمله به این اردوگاه، حضور جنگندههای روسیه در این حمله را هم تکذیب کرد و اعلام کرد که دست داشتن گروه تروریستی جبههالنصره در این حمله، محتمل است.

وی افزود: «جنگندههای سوری و یا جنگندههای دیگر بر فراز اردوگاه پناهجویان در «سرمد» (در استان ادلب) شرکت نداشتهاند.»

در حال حاضر علاوه بر جنگندههای روسیه و سوریه، آمریکاییها هم مواضع برخی گروهها در سوریه را مورد حمله قرار میدهند، ولی حملات با ارتش روسیه هماهنگ است و رادارهای روسها در پایگاه هوایی لاذقیه، منطقه را تحت پوشش دارند.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه پیشتر اعلام کرده بود: «اطلاعات موثقی وجود دارد که نشان میدهد برخی از گروههای تروریستی در برهه اخیر با هدایت طرفهای خارجی مشخص، عمدا به اهداف غیر نظامی حمله میکنند تا در میان این افراد بیشترین تلفات رخ دهد و سپس ارتش سوریه را متهم کنند»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار