ادامه مواضع ضد سوری آمریکا؛

ادعای جان کری : اسد دیگر مشروعیتی ندارد

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد تا زمانی که اسد در قدرت باشد درگیری ها ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ - 06May 2016

ادعای جان کری : اسد دیگر مشروعیتی ندارد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد تا زمانی که بشار اسد در قدرت باشد نمی توان به بحران در سوریه پایان داد.


کری با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای به دست آوردن راه حل سیاسی در سوریه گفت تا زمانی که اسد در قدرت باشد، مخالفان دست از مبارزه با وی بر نمی دارند، درگیری ها ادامه خواهد داشت و ثبات و صلحی بلند مدت برای سوریه میسر نخواهد بود.


وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ما این را به صورت روشن به روسها و ایرانی ها گفته ایم، دیگران نیز همین را گفته اند. سعودی ها همین را گفته اند، قطری ها، ترکیه، دیگر شرکت کنندگان در این تلاش همین را گفته اند، همه آنها، فرانسه، آلمان، انگلیس، همه در میز گفتگو گفته اند که تا زمانی که اسد همچنان حضور داشته باشد این کار شدنی نیست زیرا اسد نمی تواند کشور را متحد سازد. کری هم چنین ادعا کرد: این موضوع خیلی ساده است، با حمله شیمیایی به مردمش، بمباران مردمش، بمباران بیمارستان، با بیرون راندن دوازده میلیون نفر از کشورشان، با شکنجه کردن و گرسنگی دادن آنان دیگر چه مشروعیتی می تواند داشته باشد و با این بی رحمی ها، به یکباره بخواهد دوباره کشورش را اداره کند. دشوار است که درک کنیم چطور کشوری بعد از این همه سابقه خشونت و هرج و مرج، بتواند شاهد صلح باشد.


کری گفت: گزینه این است و روسیه و ایران می بایست انتخاب کنند و به نظر ما این کار را در فرایند سیاسی انجام داده اند، آنان از انتقال استقبال کرده اند، دولتی انتقالی که توافقنامه ژنو و قطعنامه 2254 شورای امنیت به روشنی بیان می کند و من این را به رئیس جمهور پوتین و دیگران نیز گفته ام. این تلاش ها تا زمانی که انتقالی صورت نگیرد، نتیجه نمی دهد. از این رو، یا اتفاقی در چند ماه آینده روی می دهد یا اینکه آنان خواستار راهی بسیار متفاوت می شوند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار