سرلشکر فیروزآبادی مطرح کرد:

ضرورت عدم دخالت مسائل سیاسی و جناحی در طرح امنیت اخلاقی ناجا

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه ناجا در طرح امنیت اجتماعی مظلوم واقع شده، گفت: ضمن دوری از پرداختن به مسائل غیرواقعی و حاشیه‌ای، دیدگاه‌های سیاسی و جناحی را در این طرح امنیت آفرین دخالت ندهید.
کد خبر: ۸۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ - 06May 2016

ضرورت عدم دخالت مسائل سیاسی و جناحی در طرح امنیت اخلاقی ناجا

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر  فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی ضمن انتقاد از برخی اظهار نظرهای خلاف واقع و شتاب زده درباره طرح امنیت اجتماعی ناجا، استقرار آرامش روانی و اخلاقی در کشور را از حقوق اساسی مردم دانست.

سرلشکر فیروزآبادی با تقبیح فضاسازیهای رسانهای علیه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی ناجا، به راهبرد همیشگی دشمن برای سست کردن بنیان های اخلاقی و اجتماعی جامعه اشاره کرد و افزود: حفظ ارزشهای دینی و اخلاقی و مقابله با راهبرد دشمن از وظایف نیروی انتظامی است.

وی با یادآوری بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی در اردیبهشت ماه سال گذشته مبنی بر اینکه: «مقابله با ناامنیهای روانی در جامعه همچون نگرانی خانواده ها از حضور فرزندانشان در خیابان ها و بوستان ها به دلیل احتمال کشیده شدن آنها به سمت مواد مخدر و یا نگرانی از کشانده شدن جوان به سمت فحشا و منکرات، بسیار با اهمیت تر از مقابله با ناامنی های فیزیکی است و باید با چنین ناامنی هایی به طور جدی مقابله شود»، وظیفه نیروی انتظامی را در این مسأله خطیر عنوان و تأ کید کرد: برخلاف برخی دیدگاهها که عمدتاً با اهداف خاص سیاسی طرح میشود، مردم هرجا موفقیتی از نیروی انتظامی در برخورد با ناهنجاری های اجتماعی ببینند، احساس افتخار میکنند.

فیروزآبادی در عین حال با تأکید بر اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی 26 وزارتخانه، سازمان و دستگاه فرهنگی و اجرایی در  زمینه ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی کشور مسئولیت دارند، از تأخیر و کم کاری این دستگاهها در این زمینه انتقاد کرد.

عضو شورای عالی امنیت ملی کشور در ادامه این پیام با اشاره به اینکه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی ناجا مسأله جدیدی نیست و همه ساله این موضوع در دستور کار نیروی انتظامی قرار داشته است، به ویژگیهای طرح اشاره کرد و گفت: در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی ناجا پنج جرم مشهود مورد توجه قرار گرفته که عبارتند از: سرقت، تهیه و توزیع مواد مخدر، مزاحمت برای نوامیس مردم، حرکات خطرآفرین خودروها و کشف حجاب.

فیروزآبادی افزود: اگر این طرح به خوبی برای افکار عمومی تبیین شود، علاوه بر اینکه با استقبال آحاد جامعه مواجه میشود، میتواند منشاء اثرات فراوانی در حوزه تأمین امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در این طرح مظلوم واقع شده، از همه رسانهها و صاحبان سخن، خواست برای ارتقاء امنیت جامعه به یاری ناجا بیایند و ضمن دوری از پرداختن به مسائل غیرواقعی و حاشیهای دیدگاههای سیاسی و جناحی را در این طرح امنیت آفرین دخالت ندهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: در راستای رعایت قوانین موضوعه، نیروی انتظامی موظف است وظایف محوله را در همه زمینهها و از جمله طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی به نحو احسن و اکمل به انجام برساند.

فیروزآبادی از مسئولین و دستاندرکاران طرح مربوط به حجاب و عفاف و بخصوص دبیرخانه و اعضاء شورایعالی انقلاب فرهنگی کشور خواست با جدیت هر چه تمامتر نسبت به عدم اجرای وظایفی که برای دستگاههای ذیربط وضع کردهاند، از خود واکنش نشان بدهند و با کمک علمای بزرگوار، نخبگان، مدیران، دستگاههای مسئول، رسانهها و آحاد مردم شریف و با غیرت ایران اسلامی اجازه پیشروی پیش از این را به نقشه های شوم بیگانگان در استحاله جامعه انقلاب اسلامی ندهند.

وی در پایان اضافه کرد: جلوگیری از هرگونه ناهنجاری، جرم و جنایت و فساد و فحشاء و رفتارهای نامأنوس و دون شأن ملت بزرگ ایران و حفظ چهره و ظاهر جامعه ایران اسلامی از وظایف حکومت محسوب میشود و مسئولین اعم از کشوری و لشکری در اجرای این موارد نباید از خود کمترین تردیدی نشان بدهند.

نظر شما
پربیننده ها