حجت‌الاسلام ماندگاری:

دفاع از حرم دفاع از اسلام است

حجت‌الاسلام ماندگاری در شیراز گفت: امروز کسانی که آمده‌اند و به حرم‌های اهل بیت(ع) در عراق و سوریه تعدی می‌کنند، با زمین سوریه و عراق کاری ندارند بلکه با اسلام کار دارند به همین دلیل است که می‌گوییم دفاع از حرم دفاع از اسلام است.
کد خبر: ۸۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ - 05May 2016

دفاع از حرم دفاع از اسلام است

به گزارش دفاع پرس از شیراز، حجتالاسلام ماندگاری در نخستین یادواره شهدای مدافع حرم شیراز اظهار داشت: دفاع از حرم در حقیقت دفاع از اسلام است همچنان که دیروز در جنگ رژیم بعث عراق با جمهوری اسلامی جنگ بین دو کشور نبود و امام بزرگوارمان فرمودند امروز همه اسلام در برابر همه کفر ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۷ سال است که آمریکا و اسرائیل دارند با اسلام میجنگند، یک روز در قالب منافقان داخلی، یک روزدر قالب جنگ ۸ ساله، روز دیگر در قالب جنگ اقتصادی، جنگ سیاسی، جنگ فرهنگی و امروز هم در قالب جنگ نیابتی.

حجتالاسلام ماندگاری با بیان این که دفاع از حرم، دفاع از ایران اسلامی است چون هدف این کفار و دشمنان فقط سوریه و عراق نیست بلکه هدف آنها ایران اسلامی است که روی پای خود ایستاده است افزود: دفاع از حرم، در واقع دفاع از اسلام، ایران و انسانیت است و هرکس دفاع از انسانیت برای او معنا ندارد راجع به دفاع از حرم اصلاً فکر نکند.

وی با تصریح بر این که وقتی میگوییم چرا باید دفاع کنیم؟ در حقیقت یک تکلیف را برای خود مشخص میکنیم تأکید کرد: بر اساس آن چیستی یک تکلیف به جلو میآید که من مسلمانم و یک تکلیف اسلامی دارم بنابراین پاسخ اینکه چرا دفاع از حرم این است که چون دارند خانه اسلام را خراب میکنند.

ماندگاری با تأکید بر اینکه وظیفه اسلامی ما این است که برای دفاع از اسلام حضور پیدا کنیم، گفت: امروز مسلمانان به دو دسته تقسیم شدهاند، یک عده بیخیالند و عده دیگر بیقرار. مسلمان بیخیال در طول تاریخ به درد نخورده است همانند کسانی که در جنگ احد در مدینه ماندند و به جنگ نرفتند و یا کسانی که نشستند تا خانه حضرت زهرا(س) را آتش زدند و یا مسلمانانی که در خانه نشستند تا همه اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند.

وی با اظهار این که من حتی اگر مسلمان هم نباشم و در سوریه از دفاع از حرم نکنم، باید در مرزهای کرمانشاه و ایلام با متجاوزان کشورم بجنگم تصریح کرد: دفاع زبانی ما این است که از شهدای مدافع حرم، خانوادههای شهدا، این حرکت، نظام اسلامی و ولایت با زبان و کلام خود دفاع کنیم.

ماندگاری، نخستین راه دفاع از حرم را دفاع زبانی با منطق دانست و گفت: امروز فضای مجازی و لوازم ارتباطی برای ما فراهم است و دنیا هم دهکده جهانی است لذا دانشجویان ما از شیراز هم میتوانند جوانان آمریکایی را با منطق زبانی تحت تأثیر قرار دهند و ما در فضای مجازی باید آنقدر استدلال و منطق بیاوریم تا این جوانان ساده اروپایی فریب داعشیها را نخورند و دسته دسته به آنها نپیوندند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار