حضور رئیس دانشکده ادبیات سوربن در نمایشگاه کتاب تهران

پروفسور برنارد فرانکو به دعوت بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جهت سخنرانی و بازدید از نمایشگاه به تهران می‌آید.
کد خبر: ۸۱۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ - 05May 2016

حضور رئیس دانشکده ادبیات سوربن در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش گروه فرهنگی دفاع پرس به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران، پروفسور برنارد فرانکو ضمن سفر به تهران و حضور در نمایشگاه کتاب به ارایه نظریاتش درخصوص مطالعات تطبیقی به مثابه مطالعات انسانشناختی میپردازد.

 همچنین روز شنبه هفدهم اردیبهشت ماه از ساعت 14 تا 15 و 30  در نشستی با حضور امیرعلی نجومیان و احمد شاکری، با موضوع «از ادبیات ملی تا ادبیات جهانی، نقش ادبیات تطبیقی» سخنرانی خواهد کرد.

 برنارد فرانکو در رشته ادبیات فرانسه و تطبیقی از دانشگاه سوربن پاریس فارغ التحصیل شده است. او  سالها استاد ادبیات  تطبیقی این دانشگاه بوده است. هماکنون رئیس دانشکده ادبیات و تمدن دانشگاه سوربن پاریس است. کارنامه بینالمللی او در حوزه پژوهشی شامل کتابها، مقالهها و دورههای پژوهشی بلندمدت متعدد در کشورهایی نظیر آلمان (دانشگاه لودویگ ماکسیمیان مونیخ)، ایالات متحده (هاروارد)، اسپانیا (مرکز فرانسوی مادرید)، انگلستان (آکسفورد)، امارات متحده عربی (سوربن ابوظبی) و ... است.

  وی برگزاری کنگره جهانی ادبیات تطبیقی در سال 2013 و همچنین مدیریت مجموعه چشمانداز مطالعات تطبیقی در انتشارات گارنیه کلاسیک را در کارنامهاش دارد. از جمله تخصصهایش میتوان به رمانتیسم اروپایی، تئاتر و مسائل درامشناسی و روابط میان ادبیات و زیباییشناسی اشاره کرد. از آخرین آثار وی میتوان به خاستگاه رمان مدرن و مجموعه نظریاتش در حوزه «مطالعات تطبیقی» اشاره کرد.

 بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است...» از ۱۵تا ۲۵اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار میشود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

نظر شما
پربیننده ها