جنگنده های سعودی صنعا را بمباران کردند

عربستان که طی چند هفته گذشته آتش‌بس در یمن را بارها نقض کرده، چهارشنبه(امروز) چندین منطقه در شمال شرق صنعا را بمباران کرد.
کد خبر: ۸۰۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶ - 04May 2016

جنگنده های سعودی صنعا را بمباران کردند

به گزارش گروه سایر رساته های دفاع پرس، جنگندههای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بار دیگر آتشبس را در چند استان یمن نقض کردند.

از سوی دیگر پایگاه خبری «الخبر»، گزارش داد روز سه شنبه (دیروز) ارتش یمن موفق شده با تلاش شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن برای پیشروی در منطقه ذیناعم در شهر البیضاء (مرکز یمن) مقابله کند.

در صنعا نیز شبه نظامیان هادی منطقه مبدعه، حریم، و المدارج را هدف حملات موشکی و کاتیوشا قرار دادهاند.

توپخانههای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مواضع ارتش و کمیتههای مردمی یمن را در منطقه  الضباب در تعز (جنوب یمن) هدف قرار دادند و در شبوه نیز مناطق شمیس و خضیر را هدف قرار دادند.

ترور پسر یکی از فرماندهان جنبش جنوبی یمن

از سوی دیگر شبکه خبری «المسیره»، گزارش داده که «ادهم قائد الیافعی» پسر «قائد عاطف الیافعی» یکی از سران جنبش جنوبی یمن در عدن (جنوب یمن) کشته شده است.

بر اساس این خبر افراد ناشناس مسلح روز گذشته ادهم الیافعی را در یکی از خیابانهای منتهی به یک پایگاه نظامی به قتل رساندهاند.

شبکه خبری المسیره گزارش داد روز چهارشنبه (امروز) ارتش و کمیتههای مردمی یمن موفق شدند با تلاش شبه نظامیان وابسته به هادی برای پیشروی در منطقه نهم مقابله کردند که طی آن شماری از شبه نظامیان وابسته به هادی کشته و زخمی شدند.

همزمان با ادامه درگیریهای زمینی در نهم جنگندههای عربستان به کمک شبه نظامیان هادی آمده و  چند منطقه در نهم (شرق صنعا) را بمباران کردهاند.

یک منبع محلی یمنی اعلام کرده است که طی درگیریهای دو روز گذشته در این منطقه دست کم 40 نفر از شبه نظامیان وابسته به هادی کشته شدند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار