عضوخبرگان رهبری بیان کرد؛

ماجرای پاره کردن پرچم منافقین توسط شهید مطهری

عده‌ای در میان خانم‌ها آمده و پرچم منافقین را باز کردند و علامت‌هایی که روی پرچم وجود داشت را برای مردم توضیح می‌دادند! شهید مطهری به‌محض اینکه این صحنه را مشاهده می‌کند...
کد خبر: ۸۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ - 04May 2016

ماجرای پاره کردن پرچم منافقین توسط شهید مطهری

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجتالاسلاموالمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام حسین(ع) اهواز، به بیان نکاتی پیرامون شخصیت شهید مطهری و لزوم بهرهگیری طلاب از کتب و تفکرات علمی این عالم مجاهد پرداخت.

امامجمعه موقت اهواز، بابیان اینکه شهید مطهری مصداق بارز اصحاب صادق و صالح است، اظهار داشت: شبزندهداری، عبادت، زهد و تقوای سیاسی و دینی و اجتماعی ایشان، تنها بخشی از شخصیت جامع و کامل شهید مطهری است که باید شما طلاب با کنکاش در زندگی ایشان آنها را فراگیرید.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان، مقابله با تفکرات التقاطی و انحرافی را دیگر ویژگی شهید مطهری خواند و تصریح کرد: شهید مطهری همواره با بصیرت روز افزون خویش، با تفکرات منحرف و التقاطی مقابله میکردند و نوشتهها و مقالات زیادی نیز در این رابطه از خود برجای گذاشتهاند.

حجتالاسلاموالمسلمین حیدری، به بیان خاطرهای از شهید مطهری پرداخت و گفت: ازآنجاییکه شهید مطهری هیکل نسبتاً خوبی داشتند و همواره نفر اول برگزاری تظاهرات ضد حکومتی بودند، در جریان یکی از تظاهراتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، واقعهای پیش آمد که ایشان به تنها مجبور به حل آن میشوند.

امامجمعه موقت اهواز، ادامه داد : شهید مطهری به جهت آنکه بالای ماشین ها میایستاد، اشراف نسبتاً خوبی به جمعیت داشتند، که در همان تظاهرات سرنوشتساز، مشاهده میکنند که عدهای در میان خانمها آمده و پرچم منافقین را باز کرد و علامتهایی که روی پرچم وجود داشت را برای مردم توضیح میدادند! شهید مطهری بهمحض اینکه این صحنه را مشاهده میکند، به یکی از اطرافیان میگوید که برو و آن پرچم را از میان جمعیت خارج کن. چنددقیقهای میگذرد اما آن فرد به دلیل مقاومت اعضای گروهک منافقین، موفق به خارج کردن پرچم از میان جمعیت نمیشود. به همین دلیل شهید مطهری با شجاعتی وصفناشدنی، آستینهای خود را بالا زده و یا الله یا الله گویان از میان خانمها عبور کرد و آن پرچم را تکهتکه کرد و آنها را تهدید کرد که از میان جمعیت بروند.

وی افزود: پسازاین اتفاق، عدهای از شهید مطهری سؤال میکنند که «چه ضرورتی داشت که به میان جمعیت بیایید و این پرچم را از بین ببرید! مگر این جریان چه ضرری به تظاهرات ما میزد!؟» و ایشان در پاسخ میگویند: «شما نمیدانید! اگر کسی با این حرکت مقابله نمیکرد، اینها از کارهای خود فیلم و تصویر میگرفتند و فردا روزی بیان میکردند ما بودیم که مردم را به خیابانها کشاندیم و ما بودیم که انقلاب را پیروز کردیم...».

حجتالاسلاموالمسلمین حیدری در پایان سخنان خود تصریح کرد: دکتر مطهری همواره با سخنرانیها و نوشتههای خود با مخالفانی که قصد خارج کردن انقلاب از مسیر اصلیاش را داشتند، مقابله کرده و تا به امروز نیز نماد مقاومت و بصیرت است.

منبع:خبرگزاری حوزه

نظر شما
پربیننده ها