وضعیت اقتصادی کشورهای خلیج فارس روبه وخامت است

دولت امارات از خارجی ها می خواهد که پول بیشتری پرداخت کنند. اکنون مالیات های جدیدی بر هتل ها، فرودگاه ها و تاکسی ها وضع شده است و اماراتی ها در اقدامی بی سابقه شروع به کاستن یارانه های اعمال شده بر روی سوخت، برق و آب کردند.
کد خبر: ۸۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ - 04May 2016

وضعیت اقتصادی کشورهای خلیج فارس روبه وخامت است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،شبکه تلویزیونی فرانس24 در گزارشی وضعیت اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله امارات متحده عربی را در پی سقوط بهای جهانی نفت رو به وخامت دانست.

  سقوط بهای نفت خام بر اقتصاد کشورها منطقه خلیج فارس همچون عربستان، بحرین، کویت و امارات تاثیر گذاشته و کشوری همچون امارات برای کاهش هزینه ها و یافتن منابع جدید مالی دست به اقدامات بی سابقه زده است.


این شبکه تلویزیونی با نمایش نمایی از امارات گزارش داد: برج های سر برآورده از بیابان ها، مدیون پول های نفتی است. طلای سیاه امارات را از بابت درآمد ناخالص داخلی به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل کرد. اکنون اماراتی ها شاهد تنزل شاخص سهام، متاثر از سقوط بهای نفت هستند.

یک شهروند اماراتی که با مشکلات اقتصادی ناشی از سرمایه گذاری دربورس امارات مواجه است، به فرانس24 گفت که پول های بیشتر شرکت ها (مستقر درمنطقه خلیج فارس) به هر نحوی مرتبط با درآمدهای نفتی است، مردم امیدوارند که بهای نفت در این سطح باقی نماند.
فرانس24 ادامه داد: تحلیلگران با توجه به بهای 40 دلار نفت در هر بشکه، برآورد می کنند که دولت امارات سالانه 60 میلیارد دلار درآمد خود را از دست می دهد.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد: دولت امارات از خارجی ها می خواهد که پول بیشتری پرداخت کنند. اکنون مالیات های جدیدی بر هتل ها، فرودگاه ها و تاکسی ها وضع شده است و اماراتی ها در اقدامی بی سابقه شروع به کاستن یارانه های اعمال شده بر روی سوخت، برق و آب کردند.


فرانس 24 تصریح کرد: بتدریج خدمات عمومی برای اماراتی ها ناپدید می شود و در حال به وجود آوردن شهروندانی ناخشنود هستند.


برخی از شهروندان اماراتی در مصاحبه با فرانس24 از اخذ پول های زیاد و ارائه نکردن خدمات دولتی ابراز ناخرسندی کردند.

این شبکه تلویزیونی افزود: اماراتی ها اخبار مربوط به مسائل اقتصادی را در بزرگترین کشور تولید کننده نفت، عربستان دنبال می کنند که طی روزهای اخیر ولیعهد این کشور کاهش چشمگیرهزینه های عمومی را اعلام کرد.

کارکنان دولت در کویت دوهفته پیش (19 آوریل) در اعتراض به کاهش حقوق و مزایا، به مدت سه روز دست به اعتصاب زدند که چنین اتفاقی در کشورهای منطقه خلیج فارس سابقه نداشت.


فرانس24 اضافه کرد: اکنون با ناپدید شدن درآمدهای نفتی کشورهای حوزه خلیج فارس چاره ای جز گرفتن اعتبار ندارند و ابوظبی برای نخستین بار اقدام به قرض کردن پنج میلیارد دلار اوراق قرضه بین المللی کرد.

به گزارش ایرنا، سرنوشت اقتصادی که اکنون بر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس حاکم است ناشی از تصمیم عربستان در اواخر سال 2014 میلادی برای کاهش بهای نفت بود که توانست قیمت جهانی نفت را از 100دلار به زیر40 دلار برای هربشکه نفت برساند.


به گفته تحلیل گران بین المللی، ریاض با لابی واشنگتن درصدد ضربه زدن به ایران بود که در آستانه برداشته شدن تحریم های بین المللی بر اساس توافق هسته ای قرار داشت و روسیه که با تحریم های بین المللی به صادرات نفت و گاز خود اتکا داشت، دست به این اقدام زد و اکنون این تصمیم نتیجه عکس داده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار