سی ان ان:

دنیای ترامپ ترسناک است

سی ان ان در تفسیری دنیایی که ترامپ در آن رئیس جمهوری آمریکا باشد را ترسناک خواند.
کد خبر: ۸۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ - 04May 2016

دنیای ترامپ ترسناک است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،شبکه تلویزیونی 'سی ان ان' پس از پیروزی دونالد ترامپ در ایالت 'ایندیانا' و اعلام انصراف 'تد کروز' رقیب هم حزبی وی از ادامه کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، در تفسیری دنیایی که ترامپ در آن رئیس جمهوری آمریکا باشد را ترسناک خواند.

'ون جونز' Van Jones مفسر سیاسی شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: ۲۴ درصد جمهوریخواهانی که در ایالت ایندیانای آمریکا در انتخابات درون حزبی شرکت کردند، می گویند که از ترامپ می ترسند.

مفسر سیاسی سی ان ان افزود: تعداد این افراد می تواند فزونی یابد، زمانی که تصور کنید ترامپ (بعنوان رئیس جمهوری آمریکا) مسولCIA، FBI، NSA، RSA و پنتاگون شود، اینها هراس انگیز است، وی (ترامپ) حتی اجازه اعتراضات خاموش را نمی د هد، مسلمانان و زنان که در کارزار وی بصورت خاموش اعتراض می کنند آنها را از صحنه خارج می کند.

ون جونز نسبت به آنچه که خطر ترامپ خواند هشدار داد.

ترامپ توانست در انتخابات درون حزبی روز گذشته (سه شنبه سوم ماه مه)، در ایالت ایندیانای آمریکا با کسب بیش از ۵۳ درصد آرا پیروز شود.

تدکروز که از ادامه رقابت های ریاست جمهوری کناره گیری کرد دراین ایالت توانست ۳۶.۷ و جان کیسیک نیز ۷.۶ (هفت و شش دهم) درصد آرا را کسب کند.


در ارودگاه دمکرات ها اما 'برنی سندرز' توانست با کسب بیش از ۵۲ درصد آرا هیلاری کلینتون رقیب هم حزبی خود را شکست دهد.


به گزارش سی ا ن ان ترامپ با این پیروزی توانسته است یک هزار و ۵۳ آرا نمایندگان (Delegate ) از مجموع یک هزار و ۲۳۷ آرای لازم را برای احراز نامزد نهایی از حزب جمهوریخواه بدست آورد.

هیلاری کلینتون نیز با وجود شکست در ایالت ایندیانا، دو هزار و ۲۱۵ آرا نمایندگان از مجموع دو هزار و ۲۸۳ آرای لازم از حزب دمکرات را بدست آورده و سندرز نیز یک هزار و ۴۴۲ آرا نمایندگان را به خود اختصاص داده است.
نخستین انتخابات درون حزبی نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اول ماه فوریه در ایالت 'آیوا' آمریکا برگزار شد.
انتخابات درون حزبی جمهوریخواهان درمورخ هفتم ژوئن و دمکرات ها در ۱۴ ژوئن برای مشخص کردن نامزد نهایی حزب، به پایان می رسد.
پنجاه و هشتمین انتخابات ریاستجمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ برابر با هشتم نوامبر ۲۰۱۶ میلادی برگزار شود.

منبع:ایرنا

نظر شما
پربیننده ها