مذاکرات آمریکا و اسرائیل به بن‌بست خورد

مقاماتی از آمریکا و رژیم صهیونیستی از توقف مذاکرات بر سر بسته نظامی خبر دادند.
کد خبر: ۸۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ - 04May 2016

مذاکرات آمریکا و اسرائیل به بن‌بست خورد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،مقاماتی از آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کردند مذاکراتی که قرار بود بسته حمایتی نظامی آمریکا از اسرائیل تا ده سال آینده را تحکیم کند، بر سر جزئیات و میزان آن به مانع برخورد کرده است.
 
این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، در گفتگو با خبرگزاری «رویترز» گفتند که رژیم صهیونیستی مبلغ ده میلیارد دلار بیشتر از بسته ده ساله کنونی از آمریکا طلب کرده و همچنین تامین مالی تضمین شده از پروژههای موشکی را خواستار هستند.
 
این اختلافات تا حدودی نشان دهنده مخالفت کلامی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با توافق هستهای ایران است. دو طرف همچنین درباره موضوع فلسطین نیز اختلافاتی دارند.
 
رژیم صهیونیستی دلیل این زیاده خواهی خود را، لزوم تفوق بر خریدهای نظامی ایران درپی برداشته شدن تحریمهای هستهای اعلام کرده است.
 
«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا اما قصد دارد با ارائه مبلغ کمتری از خواسته اسرائیلیها، تغییراتی را هم در راستای منفعت شرکتهای دفاعی کشورش در این توافق جدید ایجاد کند.
 
درحالی آمریکا قصد دارد زیر بار این زیاده خواهی صهیونیستها رفته و منابع مالیاش را برای اسرائیل خرج کند، که چندی پیش بیش از 2 میلیارد دلار به دارییهای بلوکه شده ایران دستبرد زد. آنهم به بهانه مضحک پرداخت غرامت به کشته شدگان حادثه یازده سپتامبر.
منبع : خبرگزاری فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار