زمردیان در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

شهید شمسی‌پور تحمل چشم‌انتظاری خانواده‌های شهدا را نداشت/ تفحص پیکرهای 15 شهید در خاک عراق

نماینده سابق کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در استان همدان با بیان اینکه شهید شمسی‌پور تحمل چشم انتظاری خانواده‌های شهدای مفقودالاثر را نداشت، گفت: در عملیات اخیر تفحص که ایشان به شهادت رسید، پیکرهای 15 شهید شناسایی شد.
کد خبر: ۸۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ - 04May 2016

شهید شمسی‌پور تحمل چشم‌انتظاری خانواده‌های شهدا را نداشت/ تفحص پیکرهای 15 شهید در خاک عراق

"محمدجواد زمردیان" نماینده سابق کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در استان همدان و از دوستان و همرزمان سردار شهید تفحصگر نور "علیرضا شمسیپور" در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در خصوص آشنایی خود با این شهید گفت: سال 65 آن وقتی که علیرضا مسئول دسته غواصان در عملیات کربلای 5 بود با هم آشنا شدیم.

وی افزود: همکاریهای غیررسمی ما بعد از پایان جنگ و در سال 69 در حوزه فرهنگی آغاز شد. او جزو معدود افرادی بود که میتوانست در همه جا نقش آفرینی کند. در حین حال که فرمانده گردان تیپ 32 انصارالحسین(ع) بود در کارهایی همکاری میکرد که به ظاهر در شان یک فرمانده نبود.

زمردیان تصریح کرد: از سال 69 تا 89 در مجموعه فعالیتهای فرهنگی با هم همکاری داشتیم. ایشان از سال 85 برای برگزاری کنگره شهدای استان همدان به یاری ما آمد و مسئولیت بسیج ورزشکاران را برعهده گرفت و توانست با قشر خاکستری جامعه ارتباط برقرار کند. او کاری کرد که کمتر یک نظامی میتواند در قالب حرکتهای سازمانی انجام دهد و قریب به 6 هزار نفر را در یکی از مراسمهای کنگره گرد هم آورد که مراسم به یاد ماندنیای شد.


محمدجواد زمردیان

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان همدان گفت: این ویژگی ایشان باعث شد که به فدراسیون دوچرخهسواری برود و اردوهایی را برگزار کند و محل برگزاری این اردوها را به سوی مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور سوق دهد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که در کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح مسئولیت یافتم مصادف با بازنشستگی ایشان در سپاه بود و باتوجه به شناختی که از ایشان داشتم و علاقهای که از وی سراغ داشتم، خواستم تا به کمیته بیاید.

زمردیان با بیان اینکه استان همدان 545 شهید گمنام دارد که 258 تن از آن در غرب به شهادت رسیدند، بیان داشت: شهید شمسیپور اطلاعات بسیار خوبی درباره مناطق عملیاتی داشت لذا نقشه و اطلاعات را در اختیار وی قرار دادیم تا ایشان به همراه محمد ایرانپور به شناسایی بپردازند اما آن روح پرتلاش ایشان اجازه نمیداد که تنها به شناسایی اکتفا کند لذا وارد کارهای عملیاتی شد و قریب به 3 سال در فعالیتهای عملیاتی کمیته ایفای نقش کرد.

نماینده سابق کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در استان همدان بیان داشت: در کنار فعالیتی که در کمیته داشت، به فکر سوریه نیز بود. لذا رایزنیهایی را انجام داد و برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفت. در آنجا نیز به قدری خوش درخشید که علاوه بر فرماندهی گردان، مسئول اطلاعات عملیات لشکر را نیز برعهده گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگیهای این شهید بزرگوار کادرسازی بود، گفت: او در سن 50 سالگی توانسته بود نیروهای انسانی خوبی را برای آینده انقلاب اسلامی تربیت کند.

زمردیان با اشاره به آخرین عملیات تفحص در ارتفاعات کانی مانگا که منجر به شهادت شمسی پور شد، اظهار داشت: در این عملیات 15 شهید تفحص شدند.

وی تصریح کرد: یکی از ویژگیهای این شهید در شناساییها گردآوری اطلاعات دقیق بود. یکی از مناطقی که شهید اصرار بر انجام عملیات شناسایی در آنجا داشت همین ارتفاعات بود چرا که میگفت بافت منطقه در حال تغییر کردن است و نیازمند است که هر چه زودتر کار تفحص را انجام بدهیم.

زمردیان گفت: گرچه امکان انتقال دستگاههای مکانیکی و مین روب در برخی مناطق نبود اما او اصرار داشت که عملیاتهای تفحص انجام شود چرا که نگران بود با انجام فعالیتهای عمرانی و کشاورزی در عراق دیگر امکان یافت پیکرها نباشد. طرحی را که برای تفحص پیشنهاد داده بود ماهها تصویب آن به طول کشید و در این مدت آرام و قرار نداشت و خود را در قید و بند بروکراسی نمیدانست تا اینکه خود به تهران رفت تا تصویبی آن را بگیرد.

وی تصریح کرد: او نمیتوانست چشم انتظاری خانوادههای شهدای مفقودالاثر را تحمل کند. نمیتوانست بنشیند و دست روی دست بگذارد و هر روز پدری یا مادری سراغ فرزندشان را از او بگیرند. پدری بگوید خبری از حسین، امیر یا علی من نشد؟ او هم نمیتوانست بگوید که حاج آقا دستگاه نداریم، نیرو نداریم یا هزاران دلیل دیگر. واقعا امثال شهید شمسیپور در این دنیا کم هستند.

زمردیان گفت: با وجود اینکه همسرش مشکل ریوی داشت و در بستر بیماری بود، بدون هیچ چشمداشتی راهی پنجوین عراق شد تا نشانی از استخوانهای شهدا بیابد و خانوادههای شهدا را از چشم انتظاری درآورد و در آن ماموریت آسمانی شد.


مراسم تشییع پیکر شهید در همدان

وی در پایان گفت: شهید شمسیپور هفتمین شهید تفحص استان همدان است و در مراسم تشییع این شهید بزرگوار که امروز در همدان برگزار شد، جمعیت بسیاری شرکت کرده بودند.


پیکر شهید که امروز در قبر آرام گرفت

جهت دریافت نماهنگی که در خصوص این شهید ساخته شده نیز میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها