آصفری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

نفوذ آمریکایی ها در منطقه پس از برجام بهانه جویی استراتژیک است

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران هراسی راهی است که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در پیش گرفته‌اند تا براحتی طرح منزوی سازی کشورمان را عملی کنند.
کد خبر: ۸۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ - 04May 2016

نفوذ آمریکایی ها در منطقه پس از برجام بهانه جویی استراتژیک است

محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره تلاش آمریکا برای محدود کردن قدرت ایران در خاورمیانه و علی الخصوص در خلیج فارس گفت: آمریکاییها پرچمدار مبارزه با استکبار در منطقه و خاورمیانه را به خوبی جمهوری اسلامی میدانند و اقدامی که مردم در انقلاب اسلامی داشتند به دنیا ثابت کردند در برابر امپریالیسم جهانی ایستادگی میکنند.

وی ادامه داد: استراتژی که جمهوری اسلامی با انقلاب اسلامی در منطقه پیاده کرد سبب شد تا هیمنه آمریکاییها شکست بخورد و این قدرتی که به واسطه آن در کشورمان زیاده خواهی میکردند از بین برود. از این رو کشورهایی که منافع خود را در خاورمیانه با وجود قدرتی همچون جمهوری اسلامی ایران تحت تاثیر و در آستانه خطر میبینند سعی در محدودسازی و ممانعت از پیشرفت این قدرت منطقه ای دارند.

این نماینده مردم اراک اظهار داشت: ایران هراسی راهی است که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا در پیش گرفتهاند تا براحتی طرح منزوی سازی کشورمان را عملی کنند. در این راستا برخی کشورهای دیکتاتور منطقه نیز با همراهی آمریکا پیشرفت منطقه را تا چندین سال به عقب میرانند چرا که این دولتها با تفکر دوست پنداشتن غربیها در منطقه راه را برای حضور و نفوذشان هموار میکنند.

آصفری نفوذ و پیشروی آمریکاییها پس از برجام در منطقه را بهانه جویی استراتژیک دانست و بیان کرد: پس از تصویب برجام و اثبات این مهم بر کشورهای غربی که ایران از هیچگونه سلاح هستهای بهرهمند نیست؛ آمریکاییها به دنبال بهانه جویی و تلاش هستند تا منافع و اهداف خود در کشورمان را پیگیری کنند این امر در دوران پسا برجام جز با نفوذ در مسائل امنیتی و دفاعی امکان پذیر نمیشود.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برخی اقدامات خوشبینانه مسئولین در برابر آمریکاییها سبب شده امروز این جهانخوران پا از گلیم خود فراتر بگذارند و به دنبال این هستند تا با عوانمل لیبرالی که دارند جلوی پیشرفت به کشور ندهند و جمهوری اسلامی را به عقب برانند ولی این یک رویای باطل است چرا که دشمن تا به امروز توان پیشگیری از پیشرفتهای جمهوری اسلامی را نداشته و از این پس نیز نخواهد داشت.

نظر شما
پربیننده ها