با حضور حجت الاسلام سعیدی در قزوین؛

همایش حکمت مطهر در قزوین برگزار شد

همایش حکمت مطهر به مناسبت هفته عقیدتی با حضور مسئول نمایندگی سپاه پاسداران در حسینیه تیپ صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ - 04May 2016

همایش حکمت مطهر در قزوین برگزار شد

 به گزارش دفاع پرس از قزوین، حجت الاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران در جمع پاسداران و فرماندهان و اقشار ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: کلمه استاندارد شرایط یک کالای با کیفیت را تضمین می کند که در کل دو نوع کالا وجود دارد یک نوع با شرایط کامل استاندارد مطابقت دارد و اصلی است و دیگری به ظاهر شباهت هایی دارد اما کیفیت لازم را برای استاندارد شدن ندارد.

وی گفت: اگر کسی خبره نباشد تشخیص اصلی از بدلی بسیار برایش مشکل و یا امکان پذیر نیست. آیا دین هم استاندارد دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: آیا حکومت داری هم استاندارد می خواهد؟ موسسات و دستگاهها و رسانه ها در زمینه های مختلف و تغذیه بحث می کنند اما در مورد  انسان که دارای استاندارد میباشد، بحث نمی کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: برای ساختن انسان دو عنصر اساسی لازم است که شامل رهبری جامعه و قانون و مقررات که در مورد انسان نیز استاندارد لازم است و خدای منان برای انسان توسط دین استاندارد هایی تعریف کرده است.

حجت الاسلام سعیدی افزود: برای دین  بدل سازی می کنند  و برای رهبری هم ممکن است بدل های زیادی بسازند. چه کسی باید قطعه اصلی را معرفی کند؟ راه تشخیص کدام است؟ خود رهبری اجزا و اصولی دارد و با تشخیص و عقل انسانی به تنهایی نمی توان به آن رسید.

وی با اشاره به اثبات حلال و حرام اضافه کرد: اگر از ما پرسیدند حلال و حرام  چیست؟ باید پاسخ دهیم که حلال و حرام  پیامبر (ص) تا ابد حلال و حرام است، و نسخه این  واژه را خدای متعال از طریق وحی به پیامبر(ص) نازل شده است.

مسئول نمایندگی سپاه پاسداران تشریح کرد: خدای متعال به  پیامبر(ص) می فرماید اگر ما شما را ثابت قدم نمی کردیم ممکن بود شما نیز تحت تاثیر سخنان دشمنان قرار بگیرید و اگر تحت تاثیر آنان قرار می گرفتنید  عذاب شما در دنیا و آخرت چند برابر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به فضایل شهید مطهری عنوان کرد: شهید مطهری به عنوان یک طبیب دین شناس بودند که با هشدار به موقع با آسیب شناسی های خود انحراف را از بین برد و دین و انقلاب را از گزند آفت ها و بدعتها محافظت کنند.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به فعالیتهای شهید مطهری بیان کرد: یکی از این آسیب ها  نحوه عزا داری برای امام حسین (ع) بود که شهید مطهری با پالایش آن بسیاری از بدعت ها را شناسایی کرد و قمه زنی را  که از انحرافات بود با علم و برهان آن را منع کرد.

وی با بیان اینکه استانداردهای دینی را نمیتوان با رای گیری تغییر داد، بیان کرد: کسانی قسم خورده اند که از دین و قانون اساسی دفاع کند اما در جایی اعتقاد دارند که کرامت انسان بر دین مقدم است،کسی که کرامت خود را می شکند  و هنجار شکنی اجتماعی می کند  دیگر کرامتی برای خود باقی نمی گذاردو معنای تقویت هنجار شکنی می باشد، استاندارد های دینی را با رای مردم نمی توان تغییر داد.

این مسئول مطرح کرد: در عصر نبوت  استاندارد این است که  پیامبر(ص) باید معصوم باشد  و در ثانی قدرت دریافت وحی را داشته باشد، و در دور ه امامت نیز  معصوم بودن امام شرط است، اگر صد میلیون هم رای دهند نمی شود  معصومیت نبوت و امامت را تعییر داد.

حجت الاسلام سعیدی با اشاره به اظهارات برخی که ولی فقیه را خدا تعیین نکرده است، اظهار کرد: ولی فقیه چیزی نیست که انسان تعیین کرده باشد  بلکه خدا تعیین کرده است که همان ولایت رسول الله (ص) است، لذا در عصر غیبت  ولی فقیه  باید مجتهد و عادل باشد امامان معصوم هم به این موضوع اشاره کردهاند.

وی با  انتقاد از برخی تفکرات انحرافی و بدلی برای جایگزین کردن به جای دین و انقلاب گفت: برخی ادعا دارند که برای اینکه بتوان پیشرفت کرد راهی جز پذیرش تفکر غرب ندارد و باید تفکر غرب را پذیرفت، حوزه باید انقلابی باشد یعنی بدل شناس باشد و در برابر  انحرافات ایستادگی کند و با علم و منطق مقابله کند.

مسئول نمایندگی سپاه پاسداران یادآور شد: شهید مطهری و مفتح برای مقابله با این جریانات و انحرافات  وارد دانشگاه شدند، برای دفاع مقتضیات زمان و مکان مهم است و ما نباید با دفاع  آگاهانه به زمان و مکان  همچنان انقلاب را سر افراز نگه داریم زیرا چشم و امید همه مسلمانان به ما است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار