افزایش غم انگیز شمار کودکان اسیر فلسطینی

نماینده کمیساری عالی سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر گفت: شمار کودکان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی از سال گذشته به طور «غم انگیزی» افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲ - 03May 2016

افزایش غم انگیز شمار کودکان اسیر فلسطینی

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، القدس العربی نوشت؛ «راوینا شامداسانی،» ضمن ابراز نگرانی نسبت به اخبار منتشر شده در مورد شکنجه فیزیکی کودکان اسیر فلسطینی، گفت که طبق آمارها 440 کودک فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی اسیر هستند.

شامداسانی افزود: در سپتامبر سال گذشته شمار کودکان اسیر فلسطینی 171 نفر بود که در حال حاضر به 440 کودک رسیده و این رقم از سال 2008 تا کنون بی سابقه بوده است.

این مقام سازمان ملل ادامه داد به رغم تلاش های سازمان ملل و نهادهای دیگر به منظور ممانعت از بازداشت کودکان، شمار کودکان در زندان های اسرائیل از اکتبر 2015 به طور چشم گیری افزایش یافته است؛ در حالی که در اکتبر این سال 27 کودک اسیر بودند.

وی تصریح کرد ما در مورد اخبار منتشر شده در مورد شکنجه بدنی کودکان، بستن چشم های آنها در حین بازجویی و حبس انفرادی آنها بسیار نگران هستیم.

طبق آمارهای «جنبش اسیر فلسطینی» بیش از 7 هزار فلسطینی در 22 زندان و بازداشتگاه رژیم صهیونیستی حبس هستند که 7 نفر از آنها بیش از 30 سال در اسارت بوده اند و در میان آنها 67 اسیر زن، 400 اسیر کودک و 6 نماینده مجلس وجود دارد و 700 اسیرفلسطینی هم به صورت غیر قانونی و بدون هیچگونه تفهیم اتهام و محاکمه در اسارت به سر می برند.

از آوریل 1967 تا آوریل 2016 حدود یک میلیون شهروند فلسطینی توسط مسئولان رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند که بیش از 15 هزار اسیر زن و ده ها هزار نفر دیگر کودک هستند.

از زمان شروع انتفاضه الاقصی در 28 سپتامبر 2000 تا به امروز بیش از 90 هزار مورد بازداشت ثبت شده است که بیش از 11 هزار نفر از آنها افراد زیر 18 سال و حدود 1300 نفر نیز زن هستند.

سه ماهه نخست سال 2016 شاهد تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی بوده است و این اقدام بر اسیران نیز تاثیر منفی گذاشته است، به گونه ای که حدود 4800  فلسطینی که 1400 نفر از آنها زیر 18 سال هستند، بازداشت شده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
 

نظر شما
پربیننده ها