امیرعبداللهیان به مسکو می‌رود

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان به منظور رایزنی با مقامات روس درباره تحولات منطقه به خصوص اوضاع سوریه فردا (چهارشنبه) به مسکو می‌رود.
کد خبر: ۸۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ - 03May 2016

امیرعبداللهیان به مسکو می‌رود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان به دعوت میخاییل باگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده رئیس جمهور این کشور در امور خاورمیانه و به منظور رایزنی با مقامات روسیه درباره آخرین تحولات منطقه از جمله سوریه فردا (چهارشنبه) به مسکو میرود.

حسین امیرعبداللهیان روز گذشته در تهران در دیدار دبیرکل وزارت خارجه فرانسه درباره اوضاع سوریه اظهار داشت: برخی بازیگران از ابتدا دنبال رویکرد نظامی بودند و در این راستا برای رسیدن به اهداف خود از تروریستها حمایت کردند، اما جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر راهحل سیاسی تاکید داشت و به طور همزمان از روند اصلاحات سیاسی در سوریه و ارسال کمکهای انساندوستانه نیز حمایت کرد.

وی با ابراز نگرانی از نقض آتشبس در سوریه توسط گروههای تروریستی، بر ضرورت درک درست جامعه بینالملل درباره تعریف گروههای تروریستی در سوریه خاطرنشان کرد: باوجود توافقات ژنو درباره آتشبس در سوریه، متأسفانه برخی گروههای تروریستی با اتخاذ رویکرد خصمانه در اقدامی هماهنگ و منسجم و برنامهریزی شده با داعش و القاعده این آتشبس را نقض کردند.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار