سردار کارگر

فرهنگ ایثار و شهادت سوریه را نجات داد/ دفاع مقدس را نباید در گوشه ای حبس کنیم

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در جمع فرماندهان نیروهای مسلح استان قم گفت: حماسه دفاع مقدس و ابتکار مدیریت حضرت امام(ره) در جنگ، باعث نجات سوریه شد.
کد خبر: ۸۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ - 03May 2016

فرهنگ ایثار و شهادت سوریه را نجات داد/ دفاع مقدس را نباید در گوشه ای حبس کنیم

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، سردار سرتیپ دکتر بهمن کارگر طی سخنانی در نشست فرماندهان نیروهای مسلح استان قم با تسلیت سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) ابراز داشت: 54 یادمان دفاع مقدس در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و دریایی هرمزگان و بوشهر داریم و هر یک از استان های کشور باید از یکی از یادمان ها پشتیبانی کند.

وی افزود: همه استان ها باید مرکز فرهنگی دفاع مقدس داشته باشند تا دریچه هایی از حماسه جنگ به روی نسل های آینده باز شود و چنین مرکزی با نظر مستقیم مقام معظم رهبری به طور ویژه با نام مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس و با نگاه به نقش روحانیت و زنان در دفاع مقدس ساخته شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اضافه کرد: استان قم خاستگاه ویژه ای در جریان پیروزی انقلاب و سال های دفاع مقدس دارد و باید همت مضاعفی بشود تا ساخت موزه قم تسریع یابد.

وی تاکید کرد: دفاع مقدس همچنان در جامعه جریان دارد و این تفکر بسیجی دفاع مقدس با ابتکار و مدیریت حضرت امام(ره) است که امروز باعث نجات سوریه شده است.

کارگر با اشاره به دیدارهای خود با رئیس جمهور و برخی مسئولان یادآور شد: دولت و استان های مختلف تا حد توان خود به جریان دفاع مقدس کمک کرده اند چون این فرهنگ مقدس مخصوص همه است؛ البته در این مورد به هر کسی که مراجعه کردیم، پای کار بود.

وی با تاکید بر اینکه باب بنیاد حفظ آثار به روی همه باز است، تاکید کرد: در دفاع مقدس از همه ادیان و مذاهب شهید داریم و هیچکس نمی پرسید برای چه به جبهه آمده اید و از چه گروهی هستید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خاطرنشان ساخت: نباید فرهنگ پویای دفاع مقدس و حماسه هایی چون سوم خرداد، هفته دفاع مقدس، ساخت مرکز فرهنگی و ... را در گوشه ای منزوی و حبس کنیم زیرا این فرهنگ حماسی و ارزشی است که امروز در جامعه کارآیی و برکات فراوان دارد.

دفاع مقدس و راهیان نور تحت فرماندهی سیدالشهدا(ع) قرار دارد

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه رئیس اصلی دفاع مقدس و راهیان نور ما وجود مقدس سیدالشهدا(ع) هستند، افزود: راهیان نور اثر وضعی دارد و حرکت فرهنگی گسترده و مقدسی است و نباید به جریان های خاص آلوده شود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری تاکنون 9 بار به مناطق عملیاتی سفر کرده اند، آماری تقریبی از سفرهای راهیان نور گذشته ارائه و ابراز کرد: 50 درصد از پنج و نیم میلیون زائر راهیان نور برای اولین بار اعزام شدند، 8 درصد بین 15 تا 30 سال بودند؛ 70 درصد اولین بار با خودروی شخصی آمدند، در طول سال 27 هزار خادم افتخاری، 15 هزار مبلّغ و 25 هزار راوی که حدود 40 درصد آنان دفاع مقدس را درک کرده اند، داریم.

وی خاطرنشان ساخت: ما هم در مبدا از حیث اعزام کاروان ها و هم در مقصد از جهت زیرساخت های یادمان ها در حال تلاش و تقویت و پشتیبانی هستیم به طوری که اگر تا قبل از این 50 هزار نفر اقامت در شب داشتیم، امسال این آمار به نزدیک 130 هزار نفر رسید که 80 درصد آن مربوط به استان خوزستان است.

سردار کارگر با تاکید بر جذابیت اردوهای راهیان نور تاکید کرد: علیرغم اینکه برای راهیان نور تبلیغات زیادی نمی شود، سال گذشته حدود سه میلیون زائر از مناطق غرب و شمال غرب بازدید کردند.

وی همچنین توصیه کرد: بهترین راه آشنایی بدنه نیروهای مسلح که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، با فرهنگ حماسه و ایثار، حضور در اردوهای راهیان نور است زیرا مناطقی که آغشته به خون مطهر رزمندگان اسلام است، خود هدایتگر و بصیرت افزاست.

در این جلسه، یدالله رباط جزی ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در استان قم و مدیرکل تامین اجتماعی نیروهای مسلح در استان قم، سردار غلامرضا احمدی فرمانده سپاه استان قم، حجت الاسلام طیبی فرمانده تیپ 83 روحانیون رزمی تبلیغی امام صادق(ع)، سردار سیدی فرمانده لشکر عملیاتی 17 امام علی بن ابی طالب(ع)، سردار مجتبایی فرمانده انتظامی استان، حیدری فرمانده پایگاه آموزش خلبانی قیام، زرین زاده فرمانده آمادگاه شهید فراشاهی و اسدی فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه(س) و حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم حضور داشتند و به بیان نظرات و دیدگاه های خود در ارتباط با اجرای هر چه بهتر اردوهای راهیان نور و موضوع حفظ و نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس در استان پرداختند.

دیدار  سردار کارگر با فرماندهان نیروهای مسلح استان در حاشیه دوره آموزشی بصیرتی مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان های سراسر کشور در مرکز عمار قم صورت گرفت.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار