پنج تئوری عجیب درباره مرگ بن‌لادن

دوم ماه مه، پنجمین سالگرد کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر القاعده توسط نیروهای آمریکایی در پاکستان است.
کد خبر: ۸۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ - 03May 2016

پنج تئوری عجیب درباره مرگ بن‌لادن

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،رهبر این گروه تروریستی توسط پرسنل ویژه نیروی دریایی آمریکا طی عملیاتی در ابیتآباد واقع در شمال شرقی پاکستان در سال ۲۰۱۱ کشته شد. بسیاری پس از این حادثه امیدوار بودند که با کشته شدن بن لادن داستان “جنگ علیه ترور” به پایان برسد.

نیروهای آمریکایی پس از عملیات اعلام کردند که جسد بن لادن برای شناسایی پیش از انداخته شدن به دریا، به افغانستان انتقال یافته بود.

اعلام خبر کشته شدن وی در آمریکا همراه با اظهارات باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اینکه “عدالت بعد از حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر اجرا شده است” جشن گرفته شد.

اما بسیاری درباره مرگ بن لادن سوالهایی را مطرح کردند، از جمله اینکه چرا هیچ گونه عکسی از جسد وی یا نتیجه دی ان ای آن منتشر نشد.

شکی نیست که تاکنون تئوریهای مختلفی درباره مرگ وی مطرح شده است. در اینجا برخی از مهمترین و جذابترین تئوریهای مطرح شده بیان میشوند.

۱- او در دریا انداخته نشده است
برخی مدعی هستند که در واقع بن لادن در دریا انداخته نشده است بلکه به آمریکا انتقال یافته و به صورت مخفیانه سوزانده شده است.

روزنامه دیلی میل در گزارشی براساس ایمیلهای فاش شده یک شرکت جاسوسی، نوشت، بن لادن آنطور که نیروهای آمریکایی اعلام میکنند کشته نشده بلکه به شکل مخفیانه در آمریکا سوزانده شده است.

۲- او برای سیا کار میکرد
جیمز کاربرت، روزنامهنگار، اعلام کرد که مرگ بن لادن همانند مرگ یک دستیار سیا که بازنشسته شده است، بود. داستان وی همانند داستان لی هاروی اسوالد در سال ۱۹۶۳ است.

* براساس اعلام دولت ایالات متحده آمریکا لی هاروی اسوالد کسی بود که جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا را ترور کرد. وی دو روز پس از ترور کندی (۲۲ نوامبر) در حالی که دستگیر شده بود به دست جک رابی با شلیک گلوله کشته شد.

از بن لادن در “جنگ علیه ترور” به عنوان یک دیو استفاده شده بود اما بعدها، چون دیگر موجب رعب و وحشت نبود، از سوی سیا کنار گذاشته شد.

در هین راستا برخی مدعی هستند که وی از دهه ۱۹۸۰ از آمریکا تامین مالی میشده است.

۳- مرگ او توسط یک اعدام سازماندهی شده توسط آمریکا انجام گرفته است
سیمور هرش، خبرنگار تحقیقاتی آمریکا براین باور است که بن لادن در عملیات یورشی به مخفیگاهش کشته نشده، بلکه توسط نیروی دریایی آمریکا اعدام شده است.

۴- بن لادن زودتر مرده بود اما اعلام مرگ او با تاخیر انجام شد تا تداخلی در مراسم عروسی پادشاهی انگلیس انجام نگیرد
یکی از عجیبترین تئوریها درباره مرگ بن لادن این است که وی زودتر کشته شده بود اما این مساله در اخبار انتشار نیافت تا توجه مردم از مراسم عروسی پادشاهی انگلیس منحرف نشود.

در این باره برخی مدعی هستند که بن لادن در روز جمعه کشته شده بود اما تا روز یکشنبه در رسانهها خبری در این مورد انعکاس پیدا نکرد تا تداخلی در مراسم به وجود نیاید.

۵- وی زودتر کشته شده بود اما زمان آن دیرتر اعلام شد تا دونالد ترامپ تنبیه شود!
شاید یکی از عجیبترین تئوریها این تئوری باشد. بر اساس اعلام برخی، عمدا زمان اعلام مرگ بن لادن به تعویق افتاد تا با همزمانی با یک برنامه تلویزیونی دونالد ترامپ که حالا نامزد پیشروی جمهوریخواهان است، مانع پخش آن شوند!

بر همین اساس یکی از دلایل زیر سوال بردن وضعیت شهروندی باراک اوباما از سوی دونالد ترامپ در کمپین انتخاباتی خود برای گرفتن انتقام در این باره بود.

به طور کلی، اگرچه بسیاری امیدوار بودند که مرگ بن لادن، به معنای پیروزی در جنگ علیه ترور باشد اما از آن زمان جهان شاهد ظهور گروه دیگری به نام داعش بوده است.

به گفته فرهاد زاهد، یک کارشناس مقابله با تروریسم، داعش القاعده را تحتالشعاع قرار داده است.

وی میگوید: داعش به خصوص پس از تصرف موصل، سرزمین بیشتری را در سوریه و عراق در دست دارد؛ این در حالی است که القاعده، سرزمینی تحت کنترل خود ندارد. داعش هم چنین کنترل منابع نفتی در عراق و سوریه را در دست داشته و منابع مالی در اختیار دارد.

وی ادامه میدهد: به دلیل موفقیتهای داعش و همچنین اعلام تاسیس “خلافت اسلامی” از سوی این گروه، بسیاری تمایل دارند که به این گروه بپیوندند.

این کارشناس مقابله با تروریسم میافزاید: در نهایت، دست کم ۲۵ گروه افراطی در سراسر جهان با داعش اعلام بیعت کردهاند، برخی از آنها زیرشاخههای القاعده هستند. بیشتر این گروهها کوچک هستند اما در این باره استثناهایی نیز وجود دارد که میتوان به بوکوحرام در نیجریه اشاره کرد.
منبع: خبرگزاری ایسنا
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار