حسین عبداللهی ­فر در تربت حیدریه مطرح کرد؛

تجزیه سوریه تأمین امنیت رژیم صهیونیستی را به همراه خواهد داشت/شکست ائتلاف عربستان در یمن پاشنه آشیل فروپاشی آل سعود است

رئیس اداره تحلیل سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن سعی دارد تا از طریق تجزیه سوریه، سهم روسیه و عربستان را داده و به نوعی امنیت رژیم غاصب صهیونیستی را تأمین کنند.
کد خبر: ۸۰۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ - 03May 2016

تجزیه سوریه تأمین امنیت رژیم صهیونیستی را به همراه خواهد داشت/شکست ائتلاف عربستان در یمن پاشنه آشیل فروپاشی آل سعود است

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج همایش ویژه مربیان و هادیان سیاسی بسیج تربت حیدریه برگزار شد.

در این همایش حسین عبدالهی فر رئیس اداره تحلیل سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: آمریکائی­ ها به دلیل افتضاحی که عربستان در منطقه بوجود آورده به این جمع بندی رسیدند که حکومت آل سعود به زودی رو به انحطاط و نابودی است و لذا برای حفظ منابع و منافع خود به دنبال شریکی قابل پیش بینی و عاقل هستند.

وی تصریح کرد: سناریوی جدید جبهه استکبار برای حفظ منافع خود پذیرفتن جمهوری اسلامی منهای انقلاب اسلامی است و لذا بنا دارند تا با نفوذ عناصری که کمتر برای انقلاب دل می سوزانند، شرایطی را بوجود آورند که اگر زمانی مطرح شد که از حمایت حزب الله و جبهه مقاومت صرف نظر شود به سرعت تطمیع شده و با آمریکا کنار بیایند.

رئیس اداره تحلیل سیاسی سپاه تأکید کرد: اگر دشمن موفق به انحصار انقلاب اسلامی به درون مرزهای جغرافیایی شود، یک برنده تمام عیار لقب خواهد گرفت.

عبداللهی فر اولین طرح آنها را جایگزینی شراکت و رقابت با روسیه اعلام کرد و افزود: آنها سعی دارند تا از طریق تجزیه سوریه سهم روسیه و عربستان را داده و به نوعی امنیت رژیم غاصب صهیونیستی را تأمین کنند.

وی تجزیه سوریه را مستلزم تجزیه عربستان سعودی عنوان کرد و گفت: آمریکائی­ ها خوب می­ دانند که تمام عملیات­ های انتحاری از درون حوزه­ های علمیه عربستان هدایت می ­شوند و از طرفی مشکل غربی­ ها هم این است که در صورت پایان یافتن بحران سوریه تروریست­ها باید به کجا بروند؟ لذا در صدد پایان دادن به حکومت آل سعود بر آمدند تا این غائله را ختم کنند.

عبداللهی­ فر اذعان کرد: شکست ائتلاف عربستان در یمن، موضوع لبنان و شکست ­های پی در پی در میدان سوریه و همچنین برگزیدن محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد پادشاه، پاشنه آشیل فروپاشی آل سعود را فراهم کرده است.

وی خاطر نشان کرد: امروز آمریکا دغدغه تأمین امنیت رژیم غاصب صهیونیستی و حفظ منافع و منابع در منطقه خاورمیانه را دارد و به دنبال شریکی عاقل می­ گردد تا اهداف و منافعش را تأمین کند.

رئیس اداره تحلیل سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان دومین طرح آمریکائی­ ها را کنار آمدن با جمهوری اسلامی از راه مذاکره عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکائی ها جمهوری اسلامی را منهای انقلاب اسلامی پذیرفتند و در صددند تا در ایران کسانی روی کار بیایند که هم کم انقلابی اند و هم به تفکرات آنها نزدیک هستند تا بتوانند اهدافشان در داخل و منافعشان را در منطقه تامین کنند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار