در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح شد؛

پیشنهادهای گلعلی بابایی برای مطالعه درخصوص عملیات بیت المقدس و شهدای شاخص آن

پژوهشگر و نویسنده حوزه دفاع مقدس در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر به معرفی چند کتاب در خصوص عملیات بیت المقدس و شهدای شاخص آن برای مطالعه جوانان پرداخت.
کد خبر: ۸۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱ - 04May 2016

پیشنهادهای گلعلی بابایی برای مطالعه درخصوص عملیات بیت المقدس و شهدای شاخص آن

سردار "گلعلی بابایی" نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس در پاسخ به سوالی مبنی بر معرفی جامع ترین کتابهایی که تا به امروز در خصوص عملیات بیت المقدس به چاپ رسیده است، اظهار کرد: کتاب "عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر" نوشته امیر سرتیپ مسعود بختیاری و کتاب "همپای صاعقه" جزو جامعترین کتابهایی است که در خصوص این عملیات به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: کتاب "همپای صاعقه" عام پسند است. همچنین مقام معظم رهبری بر کتاب "همپای صاعقه" تقریظ نوشتند و به بنده فرمودند که کتاب مذکور ظرفیت این را دارد که هر بخش آن به فیلم تبدیل شود.

بابایی در خصوص کتابهای زندگینامه شهدای شاخص این عملیات بیان کرد: زندگی نامه شهید محسن وزوایی در کتاب "ققنوس فاتح" و زندگی نامه شهید حسین قجهای در کتاب "پهلوان گود گرمدشت" به چاپ رسیده است. کتاب "ققنوس فاتح" به چاپ 14 و کتاب "پهلوان گود گرمدشت" به چاپ چهارم رسیده است.

وی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین  نمایشگاه بین المللی کتاب تصریح کرد: کتاب "قلمی به رنگ خاک" زندگی نامه شهید حبیب غنی پور و کتاب "سالار تیپ عمار" سرگذشتنامه مهدی خندان فرمانده تیپ عمار به نویسندگی مشترک بنده و حسین بهزاد در نمایشگاه سال جاری برای نخستین بار به فروش خواهد رسید.

نویسنده کتابهای دفاع مقدس تصریح کرد: انتشارات 27 بعثت برای نخستین بار مجموعه سه جلدی "به روایت همت" را در 2 هزار و 100 صفحه در نمایشگاه ارائه خواهد کرد که از گفتارهای معلم بسیجی شهید محمد ابراهیم همت در حد فاصل سال 59 تا 62 است. این کتاب به همت حسین بهزاد تهیه شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار