سردار سلامی:

آمریکا به دنبال از بین بردن هویت کشورهای اسلامی است/ بقای کشور در محدوده استقلال و پیشرفت

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه همه ابزارهای استراتژیک دفاعی و بازدارنده را خودمان تولید می‌کنیم، گفت: بقای کشور در محدوده استقلال و پیشرفت خلاصه می‌شود.
کد خبر: ۸۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ - 02May 2016

آمریکا به دنبال از بین بردن هویت کشورهای اسلامی است/ بقای کشور در محدوده استقلال و پیشرفت

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز در مراسم تجلیل از مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه که در دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله برگزار شد، با اشاره به اینکه پزشکی هم علم و هم هنر و هم فضیلت است، اظهار داشت: در گذشته پزشکی بیشتر هنر بود و بعدها به جنبههای علمی آن توجه شد که تا کنون ادامه دارد؛ بنابر این آموزش پزشکی انتقال دانش مهارت طرز تفکر اخلاق و فضیلت به نسل جدید است.

وی افزود: خوشبختانه ایران جزء سه کشوری است که در گذشته از پیشتازان علم پزشکی بوده؛ به نحوی که اروپاییان بعد از رنسانس مبنای انجام آموزشهای پزشکی خود را از کتاب قانون ابن سینا اقتباس کردهاند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه بعدها مکاتب دیگری به علم پزشکی اضافه و باعث شد تا دانش پزشکی به سمت منفعتطلبی اقتصادی سوق یابد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بقیهالله باید پرچمدار مکتب فضیلت محور در علم پزشکی باشد. چون همانگونه که توصیف شده روابط پزشک و بیمار باید بر اساس رابطه شفا بخش دوطرفه باشد.

سردار سلامی در ادامه گفت: جامعهای پیشرفته، آزاد و مستقل و صاحب کرامت در جهان هستیم، البته این نیازمند آن است که قدرتمند شویم تا بر این اساس پرچمدار و پیشگام در عرصه های مختلف گام بر داریم.

وی تاکید کرد: قدرتهای بزرگ جهانی سناریوهای خطرناکی را از 10 سال قبل برای جهان اسلام تدارک و طراحی کرده اند؛ که نمونه آن را می توان در استراتژی امنیت آینده آمریکا در قرن بیست و یک اشاره کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: بر اساس این استراتژی قرن جدید قرن شتاب برای نزدیک شدن قاره ها به یکدیگر است به نحوی که همه شهروند دهکده جهانی با سه خصوصیت عقاید یکسان، مصرف کالاهای یکسان و دریافت اطلاعات یکسان شوند.

سردار سلامی افزود: در جهانیسازی اعتقاد و باور همه ارزشهای غرب پذیرفته میشود. یعنی بی هویت شدن جوامع که این یک واقعیت است.

وی با بیان اینکه ظرف 38 سال گذشته امریکا به چهارده کشور اسلامی حمله کرده گفت: امریکا طی این مدت چهارجنگ را به تنهایی علیه مسلمین اداره کرده و امروز هم به دنبال آن است تا همه هویت کشور های اسلامی را از بین ببرد و  با هویت خود ادغام سازد.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: اگر کشوری قوی باشد امریکاییها به آن احترام می گذارند؛ به همین خاطر باید بسیار قوی باشیم؛ چرا که بقای ما در محدوده استقلال و پیشرفت قرار دارد. به عبارت دیگر بر مبنای منطق امریکا هر کشوری که قدرت داشته باشد به آن احترام میکنند؛ اما اگر ضعیف باشد یا باید تسلیم و یا نابود شود.

سردار سلامی گفت: حتی معتقدند دامنه پیشرفت علمی ما را باید آنها تعیین کنند؛ پس وقتی از مرز برخی علوم که خط قرمز آنها است عبور میکنیم اجماع جهانی و ائتلاف سازی علیه ما شکل می دهند و حتی دانشمندان ما را ترور میکنند تا رشد علمی نداشته باشیم.

این مقام ارشد نظامی افزود: آمریکاییها ما را محاصره اقتصادی میکنند تا به دانشهای نوین دست نیابیم؛ در حالی اکنون و در شرایطی که در تحریم قرار داشتیم، توانستیم کار طراحی، ساخت، مدیریت، پرتاب و ساخت ماهواره و حتی در مدار قرار دادن آن که مستلزم داشتن دانش محاسباتی پیشرفته است را انجام میدهیم؛ لذا این موضوع باعث شده تا آنها به شدت از ما عصبانی شوند.

سردار سلامی ادامه داد: اینگونه پیشرفتها که حتی در دانش غنیسازی هستهای هم بهدست آوردهایم، در شرایطی حاصل شده که در سختترین تحریمها، و در شدیدترین تهاجمها و فتنهها قرار داشته و داریم.

وی با تأکید بر اینکه اسلام اکنون از یک حقیقت به یک واقعیت رسیده، که میتواند به مدل تبدیل شود، تصریح کرد: در شرایطی که قطعات مورد نیاز برای ساخت پالایشگاه را به کشورمان نمیدادند، پالایشگاهی ساختیم که از مدرنترین پالایشگاههای دنیا محسوب میشود، و این در حالی است که آمریکاییها با فرسودگی در زیرساختهایشان مواجه هستند؛ اما ما در حال مدرنسازی زیرساختهایمان هستیم؛ که پالایشگاه ستاره خلیج فارس نمونهای از این مدرنسازیها است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با بیان اینکه در قدرت دفاعی، همه ابزارهای استراتژیک دفاعی و بازدارنده را خودمان تولید میکنیم، گفت: بهعنوان مثال اینکه پهپادی تولید کردیم که با برد 3000 کیلومتر میتواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم تصویر ارسال کند؛ یا ماموریت نظامی خود را انجام دهد و بهصورت اتوماتیک هم بازگردد و بنشیند؛ که اینها بخشی از توانمندیهای دفاعی ساخت کشورمان است.

وی در ادامه عنوان کرد: آمریکاییها میخواهند هویت ژئوپلتیک جهان اسلام و مرزهای کشورهای مسلمانان را دوباره بازسازی کنند؛ تا بدینوسیله نظامهای نامطلوب از منظر خود را براندازی، و در مقابل از نظامهای مطلوب خود حمایت کنند.

سردار سلامی سپس اظهار داشت: ما توانستیم تمرکز استراتژیک دشمن را از قلب تحولات منطقه که ایران باشد، برداریم و تمرکز آنها را به تفرقه تبدیل کنیم و علاوه بر این در جبهههای دیگر آنها را درگیر سازیم و هزینههایشان را نیز بر دستاوردهایشان غلبه دهیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری به اندازه ما در سختی قرار نداشته، بیان داشت: کشورما توانسته در مدت 37 سال با تحمل انواع تهاجمها، به حیات خود ادامه دهد و در قلب سختیها نیز پیشرفت کند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: دشمن به دنبال دستکاری ژنتیک فرهنگی ما است؛ ولی واقعا رهبری و ملت توانستند طی مدتی که از عمر انقلاب میگذرد، همه این توطئهها را خنثی کرده و همچنین در قلب اروپا نیز اسلام را گسترش دهند؛ به نحوی که اکنون در اروپا نامهای «احمد»، «علی» و «فاطمه» فراوانترین نام است.

وی همچنین گفت: شکلگیری تکفیریها توسط دشمنان برای این بود که جذابیتهای اسلام را تغییر دهند؛ که این هم یک استراتژی خطرناک محسوب میشود.

سردار سلامی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین پزشکان ما پزشکان سپاه هستند و ما به این عزیزان افتخار میکنیم؛ ولی با این حال باید به پیشرفتهترین تجهیزات و علوم نیز دست مییابیم؛ تا بتوانیم موفقیت ممتاز جهانی را کسب کنیم؛ که این هم دستیافتی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار