فاین تذهبون ... به کجا چنین شتابان

ازخوانندگی یک زن در بهشت زهرا تا رفتن بوی حجاب زهرا (س)

لحظاتی بعد نوازنده ساز نواختن آغاز کرد و خانم جوان با موهای پریشان پشت میکروفون قرار گرفت و صدایش در محیط باز بهشت زهرا که از گوشه و کنارش آیات قرآن و و نوای الرحمن به گوش می رسید پخش شد.
کد خبر: ۸۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ - 01May 2016

ازخوانندگی یک زن در بهشت زهرا تا رفتن بوی حجاب زهرا (س)

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس،مدتی قبل (24 فروردین 95) در صفحه حماسه و جهاد خبرگزاری دفاع مقدس بخشهایی از وصیت نامه شهید مدافع حرم "محمدهادی ذوالفقاری" که بهمن ماه  سال 93  در دفاع از حرم آل الله به شهادت رسید توجهم را بخود جلب کرد. جملات این شهید بزرگوار دو سه هفته است در گوشم می پیچد و نگاهم به محیط اطراف چنان متاثر از این کلام بی تکلف و الهی این شهید شده است. آنجا که می گوید:  پشت سر ولایت فقیه باشید/ حجابها بوی حضرت زهرا(س) نمیدهد؛ آن را زهرایی کنید... وصیتم به مردم ایران و در بعضی از قسمتها برای مردم عراق این است که من الان حدود سه سال است که خارج از کشور زندگی میکنم. مشکلات خارج کشور بیشتر از داخل کشور است قدر کشورمان را بدانند و پشت سر ولی فقیه باشند و با بصیرت باشند ... از خواهران میخواهم که حجابشان را مثل حجاب حضرت زهرا رعایت بکنند نه مثل حجابهای روز چون این حجابها بوی حضرت زهرا(س) را نمیدهد.

سکوت را مصداق خیانت به خون شهیدان مدافع حرم و شهدای انقلاب و دفاع مقدس می دانم

جمله شهید که از "حجاب روز" ناراحت بودند و از خواهران دینی شان خواستند حجابشان بوی حضرت زهرا را بدهد شدیداً ذهنم را درگیر کرده است به نحوی که احساس مسئولیتم را در برابر آنچه که شهدای عزیز از ما خواستند بالا برده و نمی توانم در برابر کژی های اجتماعی و فرهنگی سکوت کنم و سکوت را مصداق خیانت به خون شهیدان مدافع حرم و شهدای انقلاب و دفاع مقدس می دانم.

اجازه دهید ماجرایی را که دیروز شاهد بودم اینطور برایتان روایت کنم:

"دیروز مثل چهل روز قبل ما عزادار عزیزمان بودیم و در فراق او بر مزارش می سوختیم . با خانواده و تنی چند از اقوام سر مزارعزیزمان حاضر شده و با قرائت قرآن و فاتحه برای او و در گذشتگان طلب غفران و آمرزش و رحمت الهی می کردیم. قبر عزیز ما نزدیک  قطعه نام آوران بود .

چون شنبه بود آرامستان بهشت زهرا خیلی شلوغ نبود. تک و توک برخی قبرها شلوغ بود .برخلاف انتظار که در گورستان انتظار داری صدای قرآن و ذکر مصیبت بشنوی ، صدای نواختن ساز و موسیقی و خوانندگی  توجه ام را جلب کرد.

آخر مگر درقبرستان به جز مداحی و دعا و خیرات برای اموات چیز دیگری اجرا می کنند ؟!!

خانواده و اقوام هم نظرشان جلب شد .

صدا واضح بود،با بلندگو پخش می شد .

گمان کردیم از رادیو بهشت زهرا پخش می شود ، اما نه . این هم نبود .

از سر قبر عزیزمان برخاستیم و رفتیم به سمت صدا .

حدود 30 - 40 نفری روی صندای نشسته بودند . مشخص نبود برای کدام قبر تجمع کرده اند .

نوجوان پسری ساز می زد و اشعاری رابا آواز می خواند . بعد از اینکه تمام شد همه حضار به درخواست مجری برنامه  کف مرتب زدند .

بیشتر تعجب کردیم ! برای مرده و در حضور بازماندگان داغدار دست می زنند و موسیقی و آواز ؟!!

از یکی از کسانی که کنار ایستاده بود پرسیدم : چه کسی فوت کرده ؟

گفت : استادمان و ما برایش گرامی داشت گرفتیم .

پرسیدم : استاد چی بودن؟

- : ادبیات.

- : کدام دانشگاه ؟

- : (دانشگاه )آزاد یادگار(امام)

مجری برنامه بعد را اعلام کرد:

خواهر خوبم خانم ...* که صدای خیلی خوبی هم دارن و در حوزه موسیقی و آواز فعالیت دارن و عضو ارکستر ... هستند  قراره برایمان قطعه ای را بخونن.

سپس تاکید کرد لطفا کسی فیلمبرداری نکنه چون ممکنه برای ایشون در محل کارشون و ارشاد مشکلی پیش بیاد.

با خود گفتم اگر  قرار است متنی را دکلمه کند چه مشکلی برایش پیش می آید ...

لحظاتی بعد نوازنده ساز نواختن آغاز کرد و خانم جوان با موهای پریشان پشت میکروفون قرار گرفت  و با صدای رسا خواندن آغاز کرد . بلندگوی مراسم  صدایش را در محیط باز بهشت زهرا که از گوشه و کنارش آیات قرآن و و نوای الرحمن به گوش می رسید  پخش می کرد... **

کارگران اطراف دست از کار کشیدند و آمدند تا آواز خواندن یک زن در مراسم  بزرگداشت یک متوفی را گوش کنند .

دلم برای استاد متوفی سوخت . چگونه این نوع مراسم که در آن حدود الهی مورد بی احترامی قرار می گیرد  می تواند  خیرات و برکاتی برای او داشته باشد؟؟

خانم ها و آقایانی که آنجا حضور داشتند بعد از اتمام آواز ، تشویق کردند . با اینکه گفته شد فیلمبرداری نشود یک خانم آشکارا با گوشی موبایلش فیلم می گرفت.

حجابها هم  بر اساس نظر شهید عزیز مدافع حرم حجاب های روز بود  ؛اما در این میان چند خانم  بودند که با وجود اینکه چادری نبودند ؛ اما بسیار پوشیده و با وقار می نمودند. دقت کردم و نزدیک شدم متوجه شدم ایرانی نیستند. یکی از حاضران گفت : آنها دانشجویان پاکستانی ، هندی و ترکیه ای استاد متوفی هستند و از دانشگاه تهران آمده اند .  
بسی مایه تاسف است برای دانشگاهیان ایرانی که دانشجویان خارجی  میهمان آن بسیار بیشتر از دانشجویان و اساتید و کارکنان ایرانی به حجاب و رفتار اسلامی پایبند باشند و خودشان که قرار بود الگوی ملت های انقلابی و اسلامی باشند متاسفانه در برابر چشم مدیران دانشگاه آزاد  باصطلاح اسلامی -  مدیر دانشکده ادبیات یادگار امام(ره)که  برنامه با هماهنگی او انجام می شد و این هماهنگی  را از سخنان همسر متوفی می شد  فهمید ،آنجا که گله می کرد مسئولین دانشگاه بعد از چهل روز یادشان افتاده مراسم بگیرند و ... -  این گونه بی توجه به ارزش های والای برآمده از دستورات قرآن کریم و سفارش شده شهدا و امام شهدا سکوت کنند. 
با وجود اینکه می دانم کسی به این مسئله توجه نمی کند برآن شدم  با سکوتم  مرده ای در میان مردگان نباشم. چرا که معتقدم انسانهای بی تفاوت در برابر ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی انسانی مرده ای بیش نیست.و می دانم اگر سکوت کنیم واطلاع رسانی نکنیم دور نیست شاهد اتفاقات بدتری باشیم.
از جامعه ای که تعدادی از دانشگاهیانش حدود الهی و قانون را زیر پا می گذارند چگونه می توان  انتظار داشت سعدی و حافظ علیه الرحمه  تربیت کنند. در این دانشگاه حداکثر امثال این خانم خواننده که گفته می شد دانشجوی دانشگاه آزاد یادگار حضرت امام  است بیرون می آید .
چیزی که حال انسان را بد می کند این است که در این جمع که نشانه ای از اسلام و رفتارهای دینی در ان به چشم نمی خورد ، چند خانم چادری را می ببینی که مثل سایرین به ابراز احساسات می پردازند و برای خوانندگی خانم دست می زنند... اینجاست که بفرموده قرآن باید گفت :فاین تذهبون؟!
 
*عنوان خانم خواننده در خبرگزاری موجود است
**فایل صوتی و تصویری در خبرگزاری موجود است. بدلیل عدم اشاعه منکر  منتشر نمی شود
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار