سردار جلالی عنوان کرد

ارائه 16 رشته دانشگاهی با موضوع پدافند غیرعامل

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: با همکاری وزارت علوم تاکنون 16 رشته دانشگاهی در مقطع تحصیلات تکمیلی در حوزه پدافند غیرعامل در دانشگاه‌های کشور راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۸۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ - 01May 2016

ارائه 16 رشته دانشگاهی با موضوع پدافند غیرعامل

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار غلامرضا جلالی امروز در مراسم امضای تفاهمنامه میان وزارت علوم و سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: تهدیدات با منشأ غیرطبیعی بیشتر از طریق دانش، علم و تکنولوژی ایجاد میشوند که باید در کشور با همکاری دانشگاهها و مراکز پژوهشی بتوانیم این نوع تهدیدات را شناسایی و با آنها مقابله کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه تهدیدات با منشأ علمی، تهدیدات متغیر هستند بنابراین این نوع تهدیدات، دانشپایه هستند و باید برای آنها مطالعه، تحلیل و آنالیز علمی صورت گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل خاطرنشان کرد: در حال حاضر نظریات مختلف علمی از سوی دشمنان ما شکل میگیرد و دولتمردان آنها مجری این نظریات هستند که ما باید با تقویت مراکز علمی بتوانیم با این نظریات مقابله کنیم.

جلالی اضافه کرد: طی سالهای گذشته در وزارت علوم به توفیقاتی در حوزه تهدیدشناسی دست یافتهایم اما باید این موضوعات گسترش یابد.

وی با اشاره به لزوم بازنگری رشتههای دانشگاهی گفت: باید رشتههای دانشگاهی به نحوی تدوین شوند که بتوانند راهکارهای مقابله با تهدید را نیز ارائه کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: عمدتاً رشتههای دانشگاهی ما به موضوع تهدید توجه نمیکنند و راهحل مقابله با آن را نیز نمیتوانند ارائه کنند. به طور مثال مقام معظم رهبری به موضوع جنگ اقتصادی اشاره کردند و این در حالی است که رشتههای مرتبط با حوزههای اقتصاد دانشگاهها نمیتوانند راهکارهای مقابله با این تهدید را شناسایی و ارائه کنند.

جلالی گفت: امروز بزرگترین چالش کشور ما جنگ اقتصادی است و نگاه دانشی ما نباید این موضوع را نادیده بگیرد.

وی تاکید کرد: هر نوع فناوری که وارد کشور میشود باید از سوی مراکز دانشگاهی و علمی، تحلیل و آنالیز شود؛ تا راههای مقابله با تهدیدات آنها شناسایی شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار