مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور:

معنای زندگی یعنی تعریفی که از چگونگی ورود به زندگی و هستی برای خود قایل هستیم

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور گفت: معنای زندگی یعنی تعریفی که از چگونگی ورود به زندگی و هستی برای خود قایل هستیم و دو تبیین می‌توانیم برای زندگی داشته باشیم؛ نخست اینکه زندگی مادی از هیچ آغاز می‌شود و به هیچ می‌پیوندد.
کد خبر: ۸۰۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸ - 01May 2016

معنای زندگی یعنی تعریفی که از چگونگی ورود به زندگی و هستی برای خود قایل هستیم

به گزارش دفاع پرس از رشت، فهیمه فرهمندپور مشاور وزیر کشور، در مراسم اجلاسیه بانوان نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان در میدان شهدای ذهاب این شهر با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: در شرایطی مراسم بزرگداشت و حراست از ارزشها را برگزار میکنیم که سه مناسبت را پشت سر گذاشتیم.

وی روز مادر و روز پدر را از مناسبتها دانست و گفت: امروز روز معلم است و ارزشمندترین معلمان بیشترین نقش را در رشد و بالندگی جامعه ایفا میکنند.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور به معنای زندگی از نگاه انسان و فرهنگ نسبت به جهان هستی اشاره کرد و افزود: انسان زندگی را در میان دوهیچ پشت سر میگذارد و در نهایت پس از سالها دوباره به هیچ میپیوندد.

وی ادامه داد: معنای زندگی یعنی تعریفی که از چگونگی ورود به زندگی و هستی برای خود قایل هستیم و دو تبیین میتوانیم برای زندگی داشته باشیم، نخست اینکه زندگی مادی از هیچ آغاز میشود و به هیچ میپیوندد.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور با اشاره به اینکه اگر زندگی را فاصله دو هیچ بدانیم انسان وحشیانه به این نوع زندگی چنگ میزند، اضافه کرد: چنین انسانی اگر لازم باشد دیگران را حذف میکند.

وی به معنای زندگی الهی اشاره کرد و یادآور شد: در این نوع زندگی انسان تکیه به قدرت و عظمت نامتناهی دارد و باید در کمال عزت این امانت را به مقصد برساند و انسان با چنین تعریفی شکوفا میشود.

فرهمندپور برندگان زندگی الهی را مجاهدان و تلاشگران دانست و متذکر شد: انسانی خوشبخت است که زندگی را بر اساس معیارهای الهی معنا کند و زنان و مردان جامعه ما زندگی را اینگونه معنا میکنند و مادران عشق مادری را در فدا کردن در راه خدا معنا میکنند.

وی با تصریح بر اینکه خانواده شهدای مدافع حرم عشق را بسیار زیبا و باشکوه معنا کردند، گفت: در نظام معنای زندگی، واژهها تغییر میکند و جنگ خوشایند نیست، اما معنای جهاد به تن میکند و در این صورت مقدس میشود.

مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور مادران شهید را معنای زندگی الهی دانست و خاطرنشان کرد: دختران شهدا در این زندگی بصیر هستند و ما تربیت شده معرفت تاریخی هستیم که فاطمه(س) و علی(ع) تقسیم کار میکنند.

وی یادآور شد: امروز مردم جامعه اسلامی بصیر و در مسئولیتها ماندگار هستند و آرزو میکنیم نسل امروز رهروان شایسته پیشینیان باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار