معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه:

امروز به برکت انقلاب اسلامی در برخی حوزه‌های دفاعی با دشمنان هماوردی داریم

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که امروز در برخی حوزه‌های دفاعی می‌توانیم با دشمنان هماوردی کنیم.
کد خبر: ۸۰۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ - 01May 2016

امروز به برکت انقلاب اسلامی در برخی حوزه‌های دفاعی با دشمنان هماوردی داریم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار رمضان شریف معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه در مراسم افتتاح نمایشگاه «مطهر» که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و گرامیداشت سالروز شهادت آیتالله مطهری برگزار شد، با طرح این مباحث که در حوزه ارتباطات و فرآیند ارتباطات چه پیامی میفرستیم، مخاطبین چه کسانی هستند، با چه وسیلهای پیام منتقل میشود و بازخورد این پیام چه تأثیری داشته است، اظهار داشت: قبل از انقلاب دو فرهنگ یا سبک برخورد با مسایل اجتماعی وجود داشت؛ که نظام کمونیستی و غربی، دو سبکی بودند که در دنیا مخاطبین خود را داشتند؛ البته کمونیستها به لحاظ فکری تمام شدند.

وی افزود: اما علت اساسی مخالفت دشمن در طول 37 سال گذشته با انقلاب اسلامی ایران قبل از هر موضوعی به دلیل گفتمان این انقلاب است؛ زیرا این گفتمان توانسته قلوب را فتح کند.

سردار شریف با اشاره به اینکه در مولفه محتوا، گفتمان انقلاب اسلامی، مولفه ای منحصر به فرد در جهان است، عنوان کرد: به همین دلیل دشمنان این انقلاب تلاش میکنند گفتمان انقلاب اسلامی را با شکست مواجه سازند؛ بر این اساس یکی از موثرترین مولفههای انقلاب اسلامی یعنی آیتالله مطهری را در اوایل انقلاب به شهادت رساندند.

وی با تأکید بر اینکه هجمه دشمن در 37 سال عمر انقلاب که علیه روحانیت و مراجع صورت گرفته، به همین دلیل است، ادامه داد: آنچه ما داریم و دشمنان ندارند، گفتمان مبتنی بر وحی الهی است؛ لذا وقتی محتوای پیامهای امام(ره) در اقصینقاط جهان منتشر میشود، مخاطبین این پیامها متوجه میشوند که حرف نو و تازهای است و برای حیات و زندگی انسانها مفید است؛ چرا که گفتمان سایر مکاتب نمیتواند پاسخگوی خواستههای مردم باشد.

معاون روابط عمومی کل سپاه با بیان اینکه اگر میبینیم شهدای محراب ترور میشوند به دلیل این است که دشمنان از پرچمداران گفتمان الهی میترسند، تصریح کرد: از برکات این انقلاب این است که امروز در برخی حوزههای دفاعی میتوانیم با دشمنان هماوردی کنیم و از سوی دیگر گفتمان انقلاب اسلامی گفتمانی الهی است و دشمن به دلیل عدم برخورداری از چنین گفتمانی، نمیتواند خود را به این گفتمان برساند.

وی با بیان این مطلب که دشمن تمام تلاش خود را متمرکز کرده تا فرهنگ اسلامی را از خانوادههای ایرانی و نسل آینده انقلاب اسلامی بگیرد، گفت: اگر میبینید امروز در سوریه پنج سال است تکفیریها و حامیان آنها دائم به دروازههای دمشق میکوبند، اما راه به جایی نمیبرند، به دلیل این است که کسانی که در این کشور مشغول دفاع در برابر تکفیریها هستند، با الگو گرفتن از فرهنگ شیعی و دفاع مقدس به مقابله پرداختند و توانستند دشمن را زمینگیر سازند.

سردار شریف ادامه داد: دشمن در سوریه میلیاردها دلار هزینه کرد و کشورهایی را هم با یکدیگر متحد کرد؛ تا دولت سوریه را با شکست مواجه سازد؛ اما در نهایت بعد از پنج سال به خانه اول خود بازگشت، و این هم به دلیل قوت گفتمان انقلاب اسلامی و خون شهدایی است که در این منطقه به زمین ریخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نباید از فضای مجازی و قدرت رسانهها بترسیم، بلکه باید با تولید محتوا از این فضا نهایت استفاده را ببریم، عنوان کرد: نمیتوان با ابزار و تکنولوژیهای روز دنیا مقابله کرد؛ به همین خاطر باید با بهرهگیری بهینه از این فضا، آن را در خدمت ترویج فرهنگ دینی و گفتمان انقلاب اسلامی قرار دهیم.

معاون روابط عمومی کل سپاه در پایان با انتقاد از اینکه هیچ نظارتی بر فضای مجازی وجود ندارد، بیان کرد: فرهنگ بدی در کشور ما حاکم شده که هیچ کنترلی بر فضای مجازی وجود ندارد؛ در حالی که در اروپا و آمریکا بر روی محتوای سایتها نظارت دقیق وجود دارد و اجازه دسترسی آزاد و بدون محدودیت به هر سایتی را نمیدهند.

نظر شما
پربیننده ها