امیر پوردستان در دانشگاه جنگ ارتش:

ارتش باید خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کند

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به حضور مستشاری برخی نیروهای ارتش در سوریه گفت: ارتش اسلام باید خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کند.
کد خبر: ۸۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ - 01May 2016

ارتش باید خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم گرامیداشت روز معلم که در دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا برگزار شد، با اشاره به مقام شامخ معلمین اظهار داشت: اهمیت تعلیم و تربیت در دین مبین اسلام به اندازهای است که طبق آیات و روایات این جایگاه رفیعتر از جایگاه شهید و شهادت است.

وی افزود: این دانشگاه استادان و معلمان برجستهای را در خود جای داده؛ که مرحوم سرلشکر سلیمی یکی از آن بزرگواران بود؛ که هم در عرصه استادی پیشگام بود و هم یکی از موثرترین افسران در جلوگیری از انحلال ارتش به شمار میآمد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگر سخنانش به عملکرد ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: ارتش در روزهای آغازین جنگ به ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام خمینی(ره) پاسخ مثبت داد و متعاقب آن خیل وسیعی از نظامیان اعم از نیروهای هوایی، زمینی و دریایی وارد عرصه مقابله با دشمن شدند. در ساماندهی غائله کردستان و مقابله با ضد انقلاب لشکر 28 کردستان، لشکر 64، لشکر 81 و تیپ 55 هوابرد ارتش حضور یافتند و نیروی زمینی در همان دوره حدود 2 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرد.

امیر پوردستان با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی دست به توطئههایی همچون تحریم اقتصادی از طریق بستن کریدورهای اقتصادی زد، و در بعد سیاسی نیز به دنبال منزوی کردن نظام نوپای ما بود.

وی ادامه داد: پس از شکلگیری موج وسیعی از ترورها و بمبگذاریها در ماههای اول پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکاییها احساس کردند که بدنه نظام تضعیف شده و این بار میتوانند با کمک عوامل داخلی خود و خلع سلاح کردن نظام از طریق انحلال ارتش، تیر خلاص را به انقلاب اسلامی بزنند؛ اما با تدابیر معمار کبیر انقلاب و حضرت آیتالله خامنهای که نماینده امام(ره) در ارتش بودند، این توطئه نیز خنثی شد.

فرمانده نزاجا اضافه کرد: ارتش در آن دوران دو خدمت بزرگ را برای نظام نوپای اسلامی انجام داد؛ که اولین آن کمک برای تشکیل سپاه پاسداران بود و این مهم بهواسطه افسر ارتشی، شهید یوسف کلاهدوز و شهید سید موسی نامجوی انجام شد؛ به این ترتیب که شهید نامجوی که در آن زمان فرمانده دانشکده افسری بود با شناسایی افسران انقلابی ارتش و معرفی آنان به شهید کلاهدوز که در آن زمان قائممقام سپاه پاسداران بود، هسته اولیه سپاه پاسداران را ساماندهی کرد.

امیر پوردستان افزود: دومین کار مهم ارتش در آن دوران نیز تأمین امنیت کردستان پس از ایجاد غائله در این منطقه و حضور در تمامی جبهههای مقابله با عناصر ضد انقلاب بود.

وی در پایان با اشاره به حضور مستشاری برخی نیروهای ارتش در سوریه تأکید کرد: ارتش باید این رشادتی را که بهواسطه حضور در صحنه مقابله با دشمنان ایجاد شده را پاس داشته و زمینه رشد آن را فراهم کند؛ چرا که ارتش اسلام در واقع باید خود را برای سربازی امام زمان(عج) آماده کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار