ازخدا میخواهم مدافع حرم بشوم؛

درخواست بازیگر مشهور درباره مدافعان حرم

مهران رجبی گفت: باید تا جایی که امکانش وجود دارد در جامعه نسبت به فعالیت‌ها و کارهای مدافعین حرم روشنگری صورت بگیرد.
کد خبر: ۸۰۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴ - 30April 2016

درخواست بازیگر مشهور درباره مدافعان حرم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، مهران رجبی بازیگر سینما، تلویزیون در ارتباط با شهدای مدافع حرم و میزان ارزشی که کار آنها برای جامعه دارد، گفت: به نظرم کار آنها بسیار ارزشمند است. ابتدا باید بگویم که این افتخاری است که یک انسان بتواند مدافع مردم مظلوم جهان باشد. ممکن است کسی با خود بگوید که «آخر به ما چه ارتباطی دارد»، اما باید دقت داشته باشیم ما یک عمر کوتاه 60 یا 70 ساله داریم. واقعاً نعمت بزرگی است که بتوانیم از عمرمان به نحو احسن استفاده کنیم و چقدر خوب است که آدم بتواند مدافع مردم مظلوم باشد.

وی در ادامه افزود: همه ما خوب میدانیم که دنیا ناملایمات و نامردیهای زیادی دارد البته انسانهای فرهیخته و خوب هم کم ندارد. اما به یک نکته باید دقت داشته باشیم، چرا آنهایی که باطل هستند و زور میگویند و ظلم میکنند، تا این اندازه به روی حرف و نظر خود پافشاری میکنند اما ما که خودمان را فرهیخته و دارای فرهنگ غنی میدانیم چرا نباید به روی اهداف دینی و اسلامی خود نایستیم و پافشاری نکنیم.

 



او در ادامه اظهار کرد: باید از ظالمین پرسید چرا میخواهید تا این اندازه ظلم کنید مگر چقدر عمر دارید که آن را به بطالت بگذرانید به نظر سوالهای اصلی را باید از ظالمین پرسید نه آنهایی که مدافع مردم، حرم و حریم هستند از کسی که برای احقاق حق مظلومین دفاع و جانبازی میکند نباید بپرسیم که تو چرا این کار را انجام میدهی.

رجبی در ادامه با اشاره به اینکه نباید به حرف احمقها گوش داد، اظهار کرد: باید تا جایی که امکانش وجود دارد در جامعه نسبت به فعالیتها و کارهای مدافعین حرم روشنگری صورت بگیرد. اما در مجموع سخن باطل را نباید ملاک قرار داد. از طرفی باید آگاه باشیم که رفتن راه حق در ابتدا به نوعی مانند یک سربالایی میماند. سخت است اما اجر زیادی دارد. اما چرا اجر دارد، برای اینکه در راه حق جان میدهیم و روشنگری میکنیم.

 



این بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون، عنوان کرد: از خداوند میخواهم که یک روزی فرصت کنم و یا حداقل همت کنم و خودم مدافع حرم بشوم.  یادم میآید در جایی با یک دوستی در ارتباط با مدافعین حرم صحبتی شد و او اظهار کرد برای یک حرم یا بقعه خودشان را میکشند متأسفانه این آدم بصیرت نداشت و متوجه نبود که این جان فدا کردن برای یک بقعه نیست و یا حرم، بلکه ابتدا به ساکن برای دفاع از حریم مظلومین است. چرا که ممکن است برخی از مدافعین حرم در جایی به دفاع بپردازند که حرمی وجود ندارد. توفیق بزرگی میدانم این را، که کسی بتواند در این جهاد حضور داشته باشد.

بازیگر فیلم سینمایی «زیر نور ماه»، در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم به تدریج میتوان اینکه چرا مدافعین حرم خارج از مرزهای ایران به دفاع از کشورمان و مظلومین میپردازند باید دلایلش را در بستر جامعه عنوان کرد. اگر این جانبازی از سوی مدافعین حرم نبود، امروز باید در مریوان و کرمانشاه میجنگیدیم.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار