"شرط موشکی" مقام دولت‌ آلمان برای تجارت با ایران

یکی از مقام‌های دولت آلمان ضمن شرط گذاری برای کشورمان در زمینه تجارت با این کشور اروپایی، خواستار به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی ایرن شد.
کد خبر: ۸۰۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ - 30April 2016

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «یورگن هادت» از مقامهای دولت آلمان و  هماهنگ کننده امور مرتبط با کشورهای اقیانوس اطلس این کشور در سخنانی پیرامون سفر احتمالی صدراعظم آلمان به ایران و احتیاط برلین در روابط تجاری با ایران گفت: «سفر "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان به ایران غیر معمول است مگر اینکه این کشور بر موشکهایش برچسب  "درود و تهنیت به  اسرائیل" را نصب نماید.»

به نوشته وبگاه خبری شبکه «دویچه وله آلمان» وی در ادامه گفت: «اگر رییس جمهور ایران از فرصت سفر به آلمان استفاده کرده و بهطور رسمی حق موجودیت اسرائیل را تصدیق کند، آنگاه این امر محقق میشود. کاملا روشن است که احتمال داد و ستد خوب وجود دارد؛ اما روابط دوجانبه در میان مدت سفت و سخت باقی خواهند ماند.»

بر اساس این گزارش، قرار است «زیگمار گابریل» وزیر اقتصاد آلمان در دوشنبه در راس هیئتی متشکل از 150 نماینده تجاری وارد تهران شود.

سخنگوی گابریل در این باره گفت: «ما شرایط بالقوه برای روابط نزدیکتر با ایران به ویژه در حوزه مهندسی مکانیک یا انرژی تجدیدپذیر را مشاهده میکنیم.»

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار