معاون رئیس جمهور:

به دنبال شناسایی قوانین مزاحم هستیم

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در کمیته ماده 76 معاونت حقوقی به دنبال بهبود فضای کسب و کار و شناسایی قوانین مزاحم هستیم.
کد خبر: ۸۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ - 30April 2016

به دنبال شناسایی قوانین مزاحم هستیم

به گزارش دفاع پرس، الهام امین زاده در دیدار با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تصریح کرد: توانمندیهای زیادی در بین دانشگاهیان وجود دارد که از آن باید در پیشبرد امور حقوقی کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به این که اتحادیه ها و اصنافی که قوانین را مخالف فرمایش های رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی می دانند، خاطرنشان کرد: تلاش داریم با همکاری دولت و مجلس این مقررات مزاحم را از مسیر توسعه اقصادی کشور برداریم.

امین زاده در ادامه افزود: در دولت یازدهم تعامل بین بخش های خصوصی، اتاق بازرگانی و استادان رشته حقوق در کشور فراهم شده است.

وی از حضور ائمه جمعه و جماعات که در حوزه حقوقی فعالیت دارند، خواست مردم را نسبت به مسائل حقوقی، حقوق دولت نسبت به مردم و حقوق مردم نسبت به دولت آشنا کنند.

امین زاده با اشاره به این که دور زدن قوانین برای کشور آسیب است، تصریح کرد: تا زمانی که مردم احساس نکنند که ناظر واقعی بر قوانین خودشان هستند و احساس احترام به قانون نداشته باشند، این معضلات در جامعه حل نمی شود.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه کاشان نیز در این دیدار گفت: یکی از بحث های اساسی و راهبردی در نظام توحیدی، جایگاه بانوان در نظام اسلامی است.

آیت الله عبدالنبی نمازی تاکید کرد: جایگاه بانوان باید در نظام توحیدی بدرستی تعریف و مشخص شود.

وی افزود: در نظام توحیدی زن دارای بالاترین جایگاه است، اما آنچه که امروزه ما برای رسیدن به دروازه تمدن اسلامی نیاز داریم، تعریف مشخص و عملیاتی کردن این جایگاه است.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علیمه قم گفت: امروز تحت تاثیر تبلیغات غربی ها قرار گرفته ایم که از دیرباز با محکوم کردن اسلام می گفتند، اسلام حقوق زنان را نادیده گرفته است.

آیت الله نمازی تصریح کرد: هیچ نظام سیاسی مانند اسلام، برای زن جایگاه قرار نداده است.

وی همچنین با بیان اینکه اشتغال باید برای بانوان تعریف شود، افزود: هیچ فرقه ای اختلاط زن و مرد را جایز نمی داند، زیرا اگراین جایگاه با هم مخلوط شود، آثار سوء اجتماعی بدنبال دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری پیشنهاد کرد: مجلس شورای اسلامی برای بانوان خانه دار حقوق در نظر گیرد، چون مدیریت خانواده از هر شغلی برتر است.

وی همچنین یادآور شد: اگر بخواهیم دروازه تمدن اسلامی باز بماند، باید مانند غربی هایی که در مورد ازرش هایشان کوتاه نمی آیند، ما نیز بر سر اصول و ارزش هایمان تعارف نداشته باشیم.

سخنرانی در جمع استادان دانشگاه کاشان، افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی «شهربانو» و امضای تفاهم نامه با دانشگاه کاشان از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون حقوقی رئیس جمهوری به شهرستان کاشان است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار