افشای پشت پرده فاجعه منا توسط جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در اقدامی جسورانه افشای فاجعه منا را به عنوان یکی از موضوعات محوری دو بخش ملی و بین‌الملل این دوره جشنواره انتخاب کرد.
کد خبر: ۸۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ - 30April 2016

افشای پشت پرده فاجعه منا توسط جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، فاجعه منا بدون شک، یکی از تلخترین فجایع در سالهای اخیر بود که در اثر بیکفایتی و بیتدبیری حکام سعودی به وقوع پیوست و هزاران تن از زائران خانه خدا بیگناه و مظلومانه به شهادت رسیدند.

رخداد فاجعه منا و در ادامه آن فضاسازیهای شبکههای وابسته آل سعود به گونهای رقم خورد تا ابعاد تلخ این فاجعه از اذهان عمومی جهانیان مخدوش یا پنهان بماند.

جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت در این دوره جشنواره موضوع فاجعه منا را به عنوان یکی از موضوعات محوری و محتوایی استراتژیک هم در بخشهای داخلی و هم در مقیاس بینالمللی مورد توجه و اهتمام قرار داده است با این امید که ابعاد تلخ و فاجعهبار این اتفاق از طریق مستندات تصویری و در بستر پژوهشی و تحلیلی این جشنواره مورد نقد، ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.

در این خبر عنوان شد: کلیه متقاضیان حضور در بخشهای مختلف مسابقه سینمای ایران شامل بخشهای "سینمایی"، "سینمایی ویدیویی"، "فیلمهای کوتاه"، "مستند"، نماهنگ"، "انیمیشن" و "سریالهای تلویزیونی" با این موضوع میتوانند آثار خود را تا 15 اردیبهشت برای بخش مسابقه سینمای ایران و 3 خرداد برای بخش مسابقه بینالملل ارسال یا تحویل نمایند.

چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت، در دو بخش اصلی مسابقه سینمای ایران و سینمای بینالملل و بخشهای جنبی برگزار میشود. دریافت آثار مسابقه سینمای ایران در 9 بخش: سینمایی، سینما_ویدئویی، سریال تلویزیونی، کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، قلم طلایی و جلوهگاه نور صورت میگیرد. همچنین مسابقه سینمای بینالملل در 4 بخش سینمایی، مستند، چشمانداز مقاومت در جهان و جایزه ویژه عماد مغنیه برگزار میشود.

این رویداد سینمایی توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس به منظور تبیین فرهنگ مقاومت در مقابل تهاجم و نفوذِ فرهنگی، سیاسی، نظامی، اقتصادی و امنیتی دشمنان به ویژه آمریکا، در راستای استکبارستیزی ملل مظلوم جهان و مبارزه با " تروریسم" و "صهیونیسم بین­الملل"، چهاردهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت را در بخشهای «سینمای ایران» و «سینمای بین­الملل» با حضور فیلمسازان داخلی و خارجی طراحی و پیشبینی شده است.

شایان ذکر است متقاضیان جهت شرکت میتوانند آثارشان را به نشانی دبیرخانه: تهران–خیابان سمیه –خیابان خاقانی–کوچه طبرسی- پلاک 6 –واحد 2 تحویل نمایند. ضمنا، علاقمندان میتوانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با شمارههای 88826296- 88826375 تماس حاصل نمایند. همچنین، اطلاعات تکمیلی روی سایت جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت به آدرس: www.moqavematfilmfest.ir قرار دارد.

نظر شما
پربیننده ها