رئیس‌جمهور کره‌جنوبی فردا در تهران

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی فردا (یکشنبه) در صدر یک هیات بزرگ اقتصادی و تجاری به ایران می‌آید.
کد خبر: ۸۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ - 30April 2016

رئیس‌جمهور کره‌جنوبی فردا در تهران

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ خانم پارک گئون های از دوازدهم تا چهاردهم اردیبهشت ماه به دعوت رسمی حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به ایران سفر میکند.

این اولین سفر پارک گئونهای به ایران است. بالاترین سطح حضور مقام های این کشور در تهران مربوط به سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران قبل از انقلاب اسلامی (1356) میشود.

قرار است رئیس جمهور کره جنوبی به همراه بزرگترین هیات اقتصادی متشکل از 210 شرکت ارشد دولتی و خصوصی به تهران بیاید و روسای این شرکت ها در رابطه با سرمایه گذاری و تولید مشترک و نیز انتقال فناوری با همتایان ایرانی خود بحث و گفت وگو کند.

همچنین قرار است پارک گئونهای در نشست مشترک فعالان اقتصادی و کارآفرینان دو کشور حضور یابد که این امر پشتوانه مهمی برای تقویت ارتباط بخشهای خصوصی محسوب میشود و علاوه بر این در این سفر موافقتنامه حمل ونقل دریایی در حالی امضا می شود که طی هفته های اخیر اولین کشتی محصولات صادراتی ایران بعد از سال ها تحویل در بندر کره جنوبی تحویل گرفت.

از سوی دیگر موافقتنامههای بانکی به ارزش هشت میلیارد یورو و همچنین بیمههای صادراتی به ارزش پنج میلیارد یورو به امضای مقام های ارشد کشور خواهد رسید و روابط مالی و بانکی تهران- سئول وارد دوران جدیدی خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار