سردار ذوالقدر در نشست خبری خبر داد

تشکیل یگان ویژه امدادی در سپاه تهران بزرگ/ برگزاری رزمایش امداد و نجات در روز 23 اردیبهشت

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ از تشکیل یگان ویژه امدادی به‌منظور امدادرسانی در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه در سطح کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ - 03May 2016

تشکیل یگان ویژه امدادی در سپاه تهران بزرگ/ برگزاری رزمایش امداد و نجات در روز 23 اردیبهشت

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ، صبح امروز در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و به مناسبت برگزاری رزمایش امداد و نجات برگزار شد، اظهار داشت: رزمایش امداد و نجات سپاه تهران بزرگ در زمینی به وسعت 10 هزار متر مربع با مشارکت 15 دستگاه در بوستان ولایت تهران برگزار میشود.

وی افزود: در روز برگزاری رزمایش، برای تمرین رفع قطع ارتباط تلفن در زمان وقوع زلزله با همکاری مخابرات، شبکه ارتباط تلفنهای سیار به مدت یک ساعت در محل رزمایش قطع میشود، تا مخابرات با استفاده از دستگاههای سیار شبکه را مجددا وصل کند.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: برای این رزمایش یک روزه که از ساعت 8:30 روز 23 اردیبهشت آغاز می شود، از وزرای کشور و بهداشت و همچنین شهردار تهران دعوت به عمل آمده است.

سردار ذوالقدر عنوان کرد: سپاه تهران بزرگ بهمنظور حضور امدادی در صحنه حوادث غیر مترقبه، یگانی را با استفاده از اعضای گردانهای بیتالمقدس تشکیل داده که با آموزشهای ویژهای که فرا گرفتهاند و نیز وسائل و تجهیزات لازم، هر زمان که حادثهای غیر مترقبه در سطح کشور روی دهد، این افراد برای امداد رسانی با تجهیزات خود اعزام میشوند.

وی اضافه کرد: در کنار محل رزمایش نیز بیمارستان صحرائی با بهرهگیری از 11 تخصص، شش موضوع آزمایشگاهی، چهار گروه مشاورهای، داروخانه و آزمایشگاه از 18 تا 23 اردیبهشت به بیماران نیازمند که قبلا شناسایی شدهاند، خدمات رایگان پزشکی ارائه میدهد. این نیازمندان نیز کسانی هستند که در هشت منطقه شهرداری اطراف بوستان ولایت ساکن هستند.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: سال گذشته که چنین بیمارستانی را در منطقه 18 برپا کردیم، تعداد پنج هزار نفر ویزیت شدند؛ اما پیشبینی میکنیم که در این بیمارستان 20 هزار نفر ویزیت شوند.

سردار ذوالقدر در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعپرس مبنی برمیزان آمادگی سپاه تهران در زمان وقوع حوادث طبیعی گفت: تمام پادگانها، اردوگاهها و مراکز نظامی سپاه تهران در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه به محلی برای اسکان حادثهدیدگان تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال رایزنی با شهرداری هستیم تا در صورت توافق، محلهایی غیر از سولههای بحران، مثل بوستانها را برای اسکان حادثهدیدگان احتمالی حوادث غیر مترقبه آماده و پیشبینی کنیم.

جانشین فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه، سپاههای استانی مازندران،  اصفهان، قزوین، مرکزی و قم بهعنوان استانهای معین، سپاه تهران بزرگ را یاری میکنند.

سردار ذوالقدر خاطرنشان کرد: به رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز پیشنهاد دادیم که برای تمرین امداد و نجات و همچنین دفاع شهری، شهرکی همچون شهرک سینمایی ساخته شود؛ که این پیشنهاد مورد موافقت اولیه سردار نقدی قرار گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار