رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد

اعطای تسهیلات یک میلیون تومانی سفر به عتبات برای ودیعه‌گذاران عمره

رئیس سازمان حج و زیارت از طرح این سازمان و بانک‌های ملت و ملی برای ودیعه‌گذاران عمره به‌منظور سفر به عتبات عالیات خبر داد و گفت: ودیعه‌گذاران ‌می‌توانند بنابر این پیشنهاد با حفظ نوبت و فیش خود از تسهیلات برای سفر بهره بگیرند.
کد خبر: ۸۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶ - 29April 2016

اعطای تسهیلات یک میلیون تومانی سفر به عتبات برای ودیعه‌گذاران عمره

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سعید اوحدی در برنامه تلویزیونی شبکه قرآن با اعلام این مطلب افزود: به دنبال این هستیم که تا زمان برقراری مجدد سفر حج برای عمرهگذاران، تسهیلاتی را برای ودیعهگذاران که دوستدار سفر به عتبات عالیات هستند را فراهم آوریم؛ که بنابراین موضوع طرحی را با مسئولان بانک ملی و ملت در میان گذاشتیم.

وی ادامه داد: بنابر این طرح که مراحل تهیه آن در حال نهایی شدن است بانکها مکلف میشوند با مساعدت مبلغ یک میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت در اختیار ودیعهگذاران حج عمره برای سفر به کربلا قرار دهند؛ که البته ودیعه اصلی و نوبت ودیعهگذاران در جای خود باقی میماند.

رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: این تمهیدات برای علاقهمندان به سفر معنوی عتبات تدارک دیده شده و قطعا بسیاری از ودیعهگذاران نیز از آن استقبال خواهند کرد؛ که امیدواریم این مهم هرچه زودتر نهایی شود.

اوحدی به افزایش تعداد زائران عتبات عالیات در نوروز اشاره کرد و افزود: امسال شاهد حضور 135 هزار نفر بودیم که نشانگر افزایش چشمگیر زائران بود و بعد از نوروز نیز جلسات آسیبشناسی را آغاز کردیم که امیدواریم در سال 95 به هدف لازم برای افزایش اعزام زائران تا یک میلیون زائر برسیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کاروانهای  غیرقانونی به هیچ عنوان زیرنظر سازمان حج و زیارت نیستند اضافه کرد: مشتاقانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند باید حتما از طریق مراجع قانونی و کاروانهای دارای مجوز سازمان حج و زیارت اعزام شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از برنامههای سازمان متبوعش برای ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برای ماه رمضان بستههای ویژهای را تدارک دیدهایم حتی قصد داریم تا 15 درصد کاهش قیمتها را در نظر بگیریم.

**سفر به سوریه منوط پیوست امنیتی است

اوحدی همچنین درباره سفر به سوریه اظهار داشت: در سفر اخیر مسئولان گردشگری سوریه قرار بر این شد تا پیوست امنیتی را تدارک ببینند تا بعد از مورد تایید بودن اعزامها از سر گرفته شود.

وی اضافه کرد: چند روز قبل بعد از پیروزیهای اخیر که در سوریه انجام گرفت وزیر گردشگری سوریه دعوتنامهای را برای مذاکرات درباره اعزام زائران ارسال کرد و مقامات گردشگری این کشور تاکید کردند که پیوست امنیتی را آماده کردهاند؛ ما نیز در صورتی که این پیوست امنیتی را به تایید برسانیم و زیرساختها رامدنظر قرار دهیم، زائران را اعزام میکنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان اظهار داشت: شرایط سوریه در حال حاضر مناسب است؛ اما در هر حال این سفر نیاز به پیوست امنیتی دارد؛ که امیدواریم نهایی شود و مشتاقان این سفر زیارتی به این کشور اعزام شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار