سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:

ایران با تمام قدرت از «صلح و امنیت» در غرب آسیا دفاع می‌کند/ فروش 50 میلیارد دلاری اسلحه در منطقه توسط آمریکا

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جمهوری اسلامی از صلح و امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا دفاع و هزینه لازم آن را نیز می‌دهد.
کد خبر: ۷۹۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ - 28April 2016

ایران با تمام قدرت از «صلح و امنیت» در غرب آسیا دفاع می‌کند/ فروش 50 میلیارد دلاری اسلحه در منطقه توسط آمریکا

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا که در حاشیه همایش ملی تحولات ژئوپلوتیک غرب آسیا که در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 6 ماه درباره مسائل علمی این همایش کار علمی شده است، اظهار داشت: از 75 استاد و 147 مقاله علمی برای بخش علمی این همایش استفاده کردهایم.

وی افزود: به اعتقاد من تروریسم تکفیری و جنگهای نیابتی در منطقه زیر مجموعه دستگاههای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس هستند که با پشتیبانی مالی برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان و قطر در راستای ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی گام برمیدارند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه این جریان برای تضعیف نظامهای سیاسی منطقه و تبدیل آنها به نظامهای سوخته حرکت میکنند، تصریح کرد: غرب با ایجاد این ناامنیها در منطقه بدنبال ایجاد ناپایداری در کشورهای محور مقاومت از جمله سوریه، ایران و لبنان است، از اینرو جنگ 5 ساله در سوریه و جنگ یکساله در یمن را راه اندازی کرده و بدین ترتیب بسیاری از زیرساختهای اقتصادی این دو کشور را از بین بردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ایجاد ناامنیها در این منطقه برای آمریکاییها منفعت اقتصادی را نیز بدنبال دارد، افزود: آمریکاییها طی 5 سال گذشته بیش از 50 میلیارد دلار اسلحه در این منطقه فروختند که فقط 30 میلیارد آنرا کشور عربستان خریداری کرده است.

وی افزود: برخی از این بمب هایی که عربستان بر سر مردم یمن می ریزند حدود 5 میلیون دلار قیمت دارد؛  یعنی اینکه نفت این منطقه را میبرند و در عوض بمب و تسلیحات برای کشتار ملتهای منطقه به کشورهای هم پیمانشان میدهند.

سرلشکر صفوی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران به شدت با تجزیه کشورهای عراق، سوریه و یمن مخالف است و به عنوان یک کشور قدرتمند که به دنبال صلح پایدار و ثبات در منطقه نقش آفرینی می کند و معتقد است فتنه و بحران های منطقه به واسطه وجود نیروهای تکفیری است.

نظر شما
پربیننده ها