در دیدار وزرای دفاع ایران و ارمنستان مطرح شد

حمایت ارمنستان از مواضع ایران در مقابله با بحران‌های منطقه

وزیر دفاع ارمنستان گفت: بدون ایران و روسیه نمی‌توان به بحران‌های منطقه پایان داد و ما مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با این بحران‌ها کاملاً تأیید می‌کنیم.
کد خبر: ۷۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ - 27April 2016

حمایت ارمنستان از مواضع ایران در مقابله با بحران‌های منطقه

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع،  سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و سیران اوهانیان وزیر دفاع جمهوری ارمنستان که برای شرکت در کنفرانس امنیت بینالمللی مسکو به روسیه سفر کردهاند، در حاشیه این کنفرانس با یکدیگر ملاقات و پیرامون مسائل دو جانبه و منطقهای گفتوگو کردند.

دهقان در این ملاقات با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران که مبتنی بر همکاری و توسعه مناسبات با کشورهای دوست بهخصوص کشورهای همسایه است، گفت: ارمنستان میتواند به حفظ ثبات و امنیت منطقه کمک کند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، تضعیف کشورهای منطقه و فعالسازی شکافها و اختلافات قومی، مذهبی و مرزی را از راهبردهای نظام سلطه بهویژه آمریکا برای ایجاد ناامنی، تنش و جنگ ذکر کرد و گفت: امروز جریانهای تروریستی با پشتوانه آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای نادان در منطقه، بحرانهای بزرگی را رقم زدهاند.

دهقان گفت: ما اعتقاد راسخ داریم که حل بحرانهای بزرگ بهویژه تروریسم به جز در سایه تعامل و همکاری کشورهای منطقه امکانپذیر نیست.

سیران اوهانیان، وزیر دفاع ارمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از ملاقات با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و مناسبات خوب و حسنه میان دو کشور تصریح کرد: ایران کشوری بزرگ و با تمدن دیرینه و فرهنگ غنی است؛ که نقش منحصر به فرد و بزرگی در استقرار امنیت، ثبات و صلح در منطقه دارد.

وی با قدردانی از تحرک سازنده و اهتمام ویژه جمهوری اسلامی ایران بهویژه شخص سردار دهقان در برقراری آتشبس و صلح در قفقاز تأکید کرد: بدون ایران و روسیه نمیتوان به بحرانهای منطقه پایان داد و ما مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با این بحرانها کاملاً تأیید میکنیم.

در پایان این ملاقات دو طرف بر حفظ ارتباط و تداوم گفتگوهای سازنده در راستای حفظ صلح و آرامش تأکید کردند.

نظر شما
پربیننده ها