حجت‌الاسلام آل هاشم مطرح کرد

روایت اولین و آخرین ترور مسئولان جمهوری اسلامی ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به حساسیت دشمنان نظام و انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) با درایت خود از عملی شدن نیت شوم منافقین و دشمنان داخلی برای انحلال ارتش جلوگیری کردند.
کد خبر: ۷۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶ - 27April 2016

روایت اولین و آخرین ترور مسئولان جمهوری اسلامی ایران

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در محفل انس با قرآن کریم در منطقه سوم دریایی نبوت طی سخنانی گفت: اولین پیام و نامگذاری بعد از انقلاب برای ارتش بود که امام خمینی(ره) 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند. همچنین آخرین پیام امام راحل(ره) نیز در مورد ارتش بود که ایشان در 28 فروردین 1368 از رشادتها و دلاورمردیهای ارتش تشکر کردند.

وی افزود: دشمنان نظام و انقلاب نیز که به ارتش حساس هستند، اولین ترور پس از انقلاب را در مورد یک دلاورمرد ارتشی یعنی شهید سپهبد قرنی انجام دادند و آخرین ترور از نیروهای مسلح کشور نیز مربوط به شهید سپهبد صیاد شیرازی است.

حجتالاسلام آل هاشم در ادامه گفت: منافقین و دشمنان داخلی ابتدای انقلاب شعار انحلال ارتش را سر می­دادند که امام خمینی(ره) با درایت خود از عملی شدن این نیت شوم جلوگیری کردند و 29 فروردین را روز ارتش نام نهاده و فرمودند که ارتش با تمام ساز و برگ خود رژه برود و مصداق آیه شریفه "و أَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ" عمل کند.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین افزود: از برکات انقلاب اسلامی احیای برنامههای فرهنگی و مذهبی در ارتش مانند برنامههای قرآنی بود و اگر قرآن در دل و جان ما بنشیند، دشمن دیگر توان مقابله با ما را نخواهد داشت؛ که نمونه آن حزبالله لبنان است؛ که با استعانت از قرآن و دین توانسته ایستادگی کند و ارتش صهیونیستی را باره به ذلت بکشاند و شکست دهد.

وی خاطرنشان کرد: باید تمام فضای کشور قرآنی باشد؛ تا همانطور که خواست مقام معظم رهبری است یک میلیون نفر حافظ داشته باشیم. ما نیز در ارتش در این زمینه برنامهریزی کرده و امروز در ارتش جمهوری اسلامی ایران حدود چهار هزار نفر حافظ قرآن داریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان گفت: ما امسال سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی ارتش را برگزار کردیم؛ که در بین نهادهای دولتی یک رکورد محسوب می­شود و همین موضوع از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نظر شما
پربیننده ها