برای حضور در «همایش بین‌المللی امنیت»

سردار دهقان عازم مسکو شد

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در«پنجمین همایش سالانه بین‌المللی امنیت» امروز عازم مسکو شد.
کد خبر: ۷۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ - 26April 2016

سردار دهقان عازم مسکو شد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که بنا به دعوت سرگئی شویگو همتای روسی خود در رأس یک هیات برای شرکت در پنجمین همایش سالانه بینالمللی امنیت به روسیه سفر کرده، قرار است علاوه بر شرکت در این همایش در حاشیه این نشست بینالمللی در دیدارهای دو جانبه درباره توسعه مناسبات دفاعی هم گفتگو کند.

همایش بینالمللی امنیت با محور مبارزه با تروریسم و با حضور 500 نفر شامل 17 وزیر دفاع و 14 نفر از معاونان وزارتخانههای دفاع، روسای ستاد کل نیروهای مسلح و کارشناسان کشورهای مختلف روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مسکو برگزار میشود.

در این همایش دو روزه راهبرد مبارزه با تروریسم و همگراییهای بینالمللی علیه این پدیده  بررسی میشود و علاوه بر آن مسائل امنیتی منطقه آسیا و اقیانوس آرام، ثبات جهانی و همکاریهای نظامی هم به بحث گذاشته خواهد شد. 

شرکت ایران در نشست بینالمللی امنیت از این جهت برای مسکو اهمیت زیادی دارد که دو کشور راهبرد مشترک ضد تروریستی اتخاذ کرده و توانستهاند مانع پیشروی خطر تروریسم در منطقه غرب آسیا شوند.

افزایش همکاریهای منطقهای ایران و روسیه حاصل روابط عالی سیاسی است.

گفتنی است هفته پیش نیز علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سفری به مسکو داشت و در سه ماه گذشته هم وزیر دفاع دو بار به روسیه سفر کرده است. همچنین حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهور دو کشور هم تا به حال هفت دیدار با هم داشتند؛ که آخرین نشست دوم آذر سال گذشته در تهران بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار