اخبار دفاعی در هفته‌ای که گذشت؛

از حضور یکان‌های مختلف آجا در سوریه تا اجرای رزمایش ضد تروریستی

دستور فرمانده کل قوا‌ برای انجام مأموریت‌های مستشاری ارتش در کنار سپاه، ورود تدریجی تجهیزات سامانه اس۳۰۰ به کشور، اجرای رزمایش ضد تروریستی نزاجا،...
کد خبر: ۷۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱ - 29April 2016

از حضور یکان‌های مختلف آجا در سوریه تا اجرای رزمایش ضد تروریستی

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرفصل مهمترین اخبار دفاعی و امنیتی در هفتهای که گذشت در ذیل آمده است.
 
(برای مشاهده متن کامل خبر، روی تیتر کلیک کنید)

اولین مراسم تجلیل از شهدای مدافع حرم غرب و شمالغرب کشور برگزار شد
معاون عملیات نیروی زمینی سپاه گفت: برای نخستین بار مراسم تجلیل از شهدای مدافع حرم غرب و شمال غرب کشور، شامگاه جمعه سوم اردیبهشت با قرائت پیام سرلشکر ایزدی معاون اشراف و فرماندهی کل قوا برگزار شد.

پیکر مطهر "حسین همتی" شهید ارتشی مدافع حرم تشییع شد
مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حسین همتی از شهدای مدافع حرم ارتش، صبح امروز با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در استان البرز برگزار شد.

پدافند هوایی ایران قدرتمندتر میشود؟/ ابتکار راداری ایران در زمان جنگ
یک اندیشکده آمریکایی در تحلیلی مدعی شده که اگر پرتابگرها یا موشکهای سامانه اس 300 به هر دلیلی به ایران تحویل داده نشوند، رادارهای این سامانه به تنهایی نیز میتوانند بهطور مستقل برای افزایش رصد و شناسایی موقعیتی بکارگیری شوند.

ایران مقتدرترین کشور در معادلات منطقهای است
معاون امور راهبردی و اشراف فرماندهی معظم کل قوا گفت: ایران اسلامی امروز امن ترین، مهمترین و مقتدرترین کشور در معادلات منطقه ای و حتی فرا منطقه ای تبدیل شده است.

برگزاری اردوی راهیان نور دافوس سپاه
اردوی راهیان نور دانشکده علوم دفاعی دانشگاه جامع امام حسین(ع) فردا با سخنرانی فرمانده اسبق سپاه پاسداران آغاز میشود.

انتصاب فرمانده جدید دژبان کل ارتش
سرهنگ سیدمحمدرضا حسینی بهعنوان فرمانده دژبان کل ارتش منصوب شد.

برگزاری رزمایش "بیتالمقدس" با محوریت مقابله با گروههای تروریستی
فرمانده نیروی زمینی ارتش از برگزاری رزمایش بیتالمقدس با محوریت مقابله با گروههای تکفیری-تروریستی خبر داد.

تجهیزات سامانه اس۳۰۰ تدریجی وارد کشور میشود
رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طبق برنامهریزی، قطعات اس ۳۰۰ قسمت به قسمت به ایران ارسال میشود و قطعات آن از جمله موشکها، سکوها و رادارها به تدریج به کشور انتقال مییابد.

آمریکا توان حمله نظامی به ایران را ندارد/ وجود ۵۰ ناو آمریکایی در خلیجفارس
فرمانده نیروی دریایی سپاه با تاکید براینکه آمریکا توان حمله نظامی به ایران را ندارد، گفت: الان ۵۰ ناو آمریکایی در خلیج فارس وجود دارد که با ناوهای همپیمانانش ۶۳ ناو میشود اما به اندازه سر سوزنی برای آمریکاییها قدرت قائل نیستیم.

دستور فرمانده کل قوا برای انجام مأموریتهای مستشاری ارتش در کنار سپاه
معاون آموزش نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش به آن توان و بالندگی رسیده است که بنا به تدبیر و دستور فرمانده معظم کل قوا در مأموریتهای مستشاری نیز حضور پیدا کرده و در کنار سپاه پاسداران به ایفای نقش بپردازد.

مدیران کشور هیچ ذهنیتی درباره تهدیدات بیوتروریسم ندارند/ بیوتروریسم مصداق ترور نرم است
رئیس بیمارستان بقیه الله(عج) گفت: همیشه میتوان یک فرضیه بیوتروریسم برای بسیاری از اتفاقاتی که در کشورمان روی میدهد، مطرح کرد؛ ولی متأسفانه چنین ذهنیتی هیچ موقع در مورد مدیران ساختاری و اداری ما وجود نداشته و ندارد.

برای حفظ سلامت افراد هیچ تفاوتی بین فرمانده و سرباز قائل نیستیم
جانشین فرمانده کل سپاه با تأکید بر اهمیت سلامت افراد گفت: موضوع حفظ و نگهداری انسانها یک خلأ در نظام مدیریتی ما است؛ که باید برای آن اهمیت خاصی قائل شویم؛ در این رابطه سرباز و سردار هیچ تفاوتی با هم ندارند.

ارتقای تانکهای "ام 47" نزاجا با سامانههای رزمی-ارتباطی نوین
معاون هماهنگکننده نیروی زمینی ارتش گفت: تانک "تیام" نمونه ارتقاء یافته تانک ام 47 است که با اقداماتی که بر روی آن صورت گرفته بر قابلیتهای رزمی و تدافعی آن در حوزه دفاع زمینی افزوده شده است.

اعزام نیروهای ارتش به سوریه ادامه مییابد
جانشین فرمانده کل ارتش گفت: رزمندگان ارتشی بهصورت داوطلبانه برای دفاع از حرم به سوریه اعزام میشوند و تا هر زمانی که این امر نیاز باشد، این اعزامها تداوم دارد.

ارائه کمکهای بهداشتی درمانی سپاه به 1300 نفر از سیلزدگان
معاون بهداشت و درمان کل سپاه با اشاره به جاری شدن سیل در برخی نقاط کشور طی چند روز گذشته گفت: سپاه به 1300 نفر از سیلزدگان کمکهای بهداشتی و درمانی ارائه کرد.

سردار دهقان عازم مسکو شد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای شرکت در«پنجمین همایش سالانه بینالمللی امنیت» روز سهشنبه 7 اردیبهشت عازم مسکو شد.

روایت اولین و آخرین ترور مسئولان جمهوری اسلامی ایران
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به حساسیت دشمنان نظام و انقلاب به ارتش جمهوری اسلامی، گفت: امام خمینی(ره) با درایت خود از عملی شدن نیت شوم منافقین و دشمنان داخلی برای انحلال ارتش جلوگیری کردند.

با هرگونه استفاده نظامی از فضای ماورای جو مخالفیم/ حمایت ایران از همه جریانات آزادیبخش در لبنان، فلسطین، یمن و عراق
وزیر دفاع با بیان اینکه بهرهگیری نظامی از فضا به بخشی از راهبرد نظامی آمریکا تبدیل شده است، که میتواند امنیت جهان را با خطر جدی مواجه کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه استفاده نظامی از فضای ماورای جو مخالف است.

حمایت ارمنستان از مواضع ایران در مقابله با بحرانهای منطقه
وزیر دفاع ارمنستان گفت: بدون ایران و روسیه نمیتوان به بحرانهای منطقه پایان داد و ما مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مقابله با این بحرانها کاملاً تأیید میکنیم.

اردوی راهیان نور دانشگاه امام حسین(ع) با حضور فرمانده کل سپاه برگزار میشود
اردوی راهیان نور دانشگاه جامع امام حسین(ع) بهمنظور انتقال تجربیات فرماندهان دوران دفاع مقدس به نسل آینده، با حضور فرمانده کل سپاه در مناطق عملیات جنوب کشور برگزار میشود.

آمریکا درباره برنامه موشکی ایران خود را به نفهمی زده است/ حضور مستشاری یگانهای مختلف ارتش به همراه نوهد در سوریه
جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ارتش و نیروهای مسلح اجازه نمیدهند دزد به منزل بیاید و بعد با او بر سر بردن اجناس منزل به مذاکره بنشینند، گفت: اینکه جمهوری اسلامی میخواهد در برابر تهدیدات از خود دفاع کند یک اصل منطقی، عقلایی و متداول بین کشورهاست و این موضوع به هیچ قدرتی مربوط نمیشود.

تئوری دشمن تبدیل ایران از یک قدرت درجه اول به دوم است/ غربیها با ایجاد پروژههایی همچون هستهای بدنبال مهار ایران هستند
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با بیان اینکه تئوری دشمن در منطقه غرب آسیا این است که به طور کلی ایران را از یک قدرت درجه اول به یک قدرت درجه دوم تبدیل کنند، گفت: غربیها با ایجاد پروژهایی چون پرونده هستهای، تروریسم، و جنگهای نیابتی بدنبال کنترل و مهار ایران در منطقه هستند.

طرحهای لازم برای بدترین سناریوها هم باید آماده باشد/ ارتقاء وزن ژئوپلیتیکی ایران در منطقه هزینههای لازم را میطلبد
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به ارتقاء وزن ژئوپلیتیکی کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای سناریوهای مختلف از جمله بدترین سناریوها هم بایستی طرح های لازم را آماده کند.

ایران با تمام قدرت از «صلح و امنیت» در غرب آسیا دفاع میکند/ فروش 50 میلیارد دلاری اسلحه در منطقه توسط آمریکا
دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: جمهوری اسلامی از صلح و امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا دفاع و هزینه لازم آن را نیز میدهد.

تاکید وزرای دفاع ایران و پاکستان بر تأمین امنیت هرچه بیشتر مرزهای دو کشور
وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بر تأمین امنیت هرچه بیشتر مرزهای دو کشور تاکید کردند.

طرح ناامنکردن خلیج فارس شکست خورده است
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه اگر آمریکا در منطقه نبود بسیاری از چالشها در خلیج فارس وجود نداشت، گفت: دشمنان تمام تلاش خود را برای ناامن کردن خلیج فارس به کار بردند ولی شکست خوردند.

کشورهای بزرگ منطقه باید در برابر نفوذ و توسعه طلبی آمریکا بایستند
وزیر دفاع گفت: کشورهای مستقل و قدرت های بزرگ منطقه باید با اتحاد و همکاریهای همهجانبه در برابر نفوذ و توسعهطلبی آمریکا بایستند.

تمجید از حمایتهای ایران در مبارزات جهادی مردم افغانستان علیه تجاوز اشغالگران
سرپرست وزارت دفاع افغانستان در دیدار سردار دهقان از حمایتهای بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در جریان مبارزات جهادی مردم افغانستان علیه تجاوز اشغالگران و تروریسم تمجید کرد.

ما به هر اقدام تروریستی پاسخ سخت و پشیمان کننده میدهیم
فرمانده نیروی زمینی سپاه با تاکید برآمادگی همه جانبه یگان های عملیاتی شمالغرب و غرب کشور گفت: به هر اقدام و حرکت تروریستی پاسخ سخت و پشیمان کننده میدهیم.

برای تثبیت قدرت و جایگاه استراتژیک خود بر قدرت دفاعی کشورمان میافزاییم
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اذعان بر نقش ویژه کشورمان در برقراری امنیت تجارت و نقل و انتقال انرژی در منطقه گفت: ایران همواره برای تثبیت قدرت و جایگاه استراتژیک بر قدرت دفاعی خود میافزاید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار