امیر آراسته در گفت‌وگو با دفاع پرس عنوان کرد

ارتقای تانک‌های "ام 47" نزاجا با سامانه‌های رزمی-ارتباطی نوین

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: تانک "تیام" نمونه ارتقاء یافته تانک ام 47 است که با اقداماتی که بر روی آن صورت گرفته بر قابلیت‌های رزمی و تدافعی آن در حوزه دفاع زمینی افزوده شده است.
کد خبر: ۷۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲ - 25April 2016

ارتقای تانک‌های

امیر سرتیپ علی آراسته، معاون هماهنگکننده نیروی زمینی ارتش در گفتوگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت ارتقای توان رزمی با توجه به ظرفیتهای موجود اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش در همین رابطه اقدام به نوسازی تجهیزات قدیمی خود در حوزه دفاع زمینی و مقابله با تهدیدات پیشرو کرده است.

وی در این رابطه افزود: تانک "تیام" تانک اصلی میدان نبرد است؛ که با همت سازمان جهاد خودکفایی نزاجا متناسب با نوع تهدیدات منطقهای ساخته و پرداخته شده است.

امیر آراسته با بیان اینکه در ساخت این تانک از شاسی و عرادههای تانک ام 47 و برجک تانکهای سری تی استفاده شده است، گفت: با اقدامات صورت گرفته بر قابلیتهای رزمی و تدافعی این تانک در صحنه نبرد افزوده شده است.

وی همچنین عنوان کرد: سامانههای پیشران، و سامانههای ارتباطی و اپتیکی این تانک ارتقا یافته و با نصب پوشش زره واکنشی بر روی آن بر قابلیتهای تدافعی و ماندگاری آن در صحنه رزم افزوده شده است.

معاون هماهنگکننده نزاجا افزود: همچنین این تانک به مسافتیاب لیزری، توپ 105 میلیمتری و یک قبضه مسلسل دوشکا با کالیبر 12.7 تجهیز شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار