وقتی هیمنه کدخدا می شکند/ وقایع نگاری شکست نظامی 1359 کدخدا در صحرای طبس

ما در مسأله گروگانگیری که به قول امام، انقلابی بزرگتر از انقلاب اول است به دستاورد معنوی رسیده‌ایم که با میلیون و میلیاردها دلار نیز به آن نمی‌رسیدیم. ما موفق شدیم که این جنایتکار بزرگ تاریخ را وادار کنیم که پشت میز بنشیند و فریاد کند که تعهد می‌کنم از این پس در امور داخلی کشور مسلمان و انقلابی ایران دخالت نکنم.
کد خبر: ۷۹۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ - 24April 2016

وقتی هیمنه کدخدا می شکند/ وقایع نگاری شکست نظامی 1359 کدخدا در صحرای طبس

گروه حماسه و جهاد دفاع پرس - علی عبدی. ساعت 7 بعد از ظهر اول آوریل 1979، یک اتومبیل لینکلن سیاه حامل 4 نفر وارد کاخسفید شد. آنان قرار ملاقات با رئیسجمهور امریکا داشتند. ملاقاتی که بعدها به یکی از بزرگترین رسواییهای تاریخ کاخ سفید انجامید.

ابتدا اوراق هویتشان توسط افسران «سرویس مخفی» کاخ سفید کنترل شد سپس آنان را از طریق کریدورها و پلکانهای مخصوص به سمت «اتاق وضعیت فوقالعاده» راهنمایی کرند. اتاقی در ابعاد 20 در 15 پا و فاقد پنجره که در اطرافش و دور میز کنفرانس واقع در وسط آن صندلیهای راحتی دفتری چیده شده بود. «چارلی بکویث» یکی از آن چهار مرد تا آن روز هیچگاه قدم در محوطه کاخسفید نگذاشته بود.

آن چهار مرد همگی از مردان نظامی «پنتاگون» و «کاخسفید» محسوب میشدند و بهغیر از «سرهنگ چارلی بکوبث» دیگران همگی دارای درجه ژنرالی بودند. ژنرال «جیمز وات» فرمانده نیروی رزمی مشترک، ژنرال «فیلیپ گاست» افسر ارشد نیروی هوایی و ژنرال «دیوید جونز» رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا. آنان لباسهای معمولی و غیرنظامی به تن داشتند. چارلی یک کت اسپرت با شلواری پشمی و کروات هنگ ویژه نیروی هوایی و ژنرال جونز با یک کت پشمی پرنقش اسپرت و شلوار خاکستری گشاد خود را پوشانده بودند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار