روابط عمومی سپاه پاسداران خبر داد؛

«سپاه در گذر انقلاب» الکترونیک می‌شود

مجموعه 11 جلدی «سپاه در گذر انقلاب» از سوی معاونت روابط‌عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت الکترونیک منتشر می‌شود.
کد خبر: ۷۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ - 21April 2016

«سپاه در گذر انقلاب» الکترونیک می‌شود

به گزارش گروه سایررسانههای دفاع پرس، تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از نهادهایی است که پس پیروزی انقلاب اسلامی دوم اردیبهشت ماه سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد. شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گامی اساسی در راه سازماندهی این نهاد برداشت.

هدف از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و کوشش در راه تحقق آرمان های الهی و گسترش حاکمیت قانون بود که البته تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی از راه همکاری با دیگر نیروهای مسلح و آموزش نظامی، از دیگر اهداف تشکیل این نهاد شمرده میشود.

در آن زمان، دستگاه دفاعی و امنیتی بازمانده از دوره پهلوی، نیاز به پاک سازی و بازسازی داشت که بر همین اساس، کمیتههای انقلاب اسلامی با حضور و شرکت فعال مردم در مساجد به صورت خودجوش تشکیل شد تا از فعالیت ناجوانمردانه ضدانقلابیان در داخل کشور جلوگیری کند و توطئه های دشمنان را خنثی کند.

مجموعه 11 جلدی «سپاه در گذر انقلاب» به چگونگی شکلگیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدا تا پایان سال 1360 میپردازد. در این مجموعه اطلاعیهها، بیانیهها، اعلام مواضع و مصاحبههای مطبوعاتی و نیز اخبار منتشر شده درباره کارکردهای سپاه گردآوری شده است.

محمدعلی فروغی، مدیر نشر کتاب در معاونت روابطعمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به اینکه مجموعه 11 جلدی «سپاه در گذر انقلاب» مورد استفاده پژوهشگران و نویسندگان است، تهیه این اثر را به صورت کتاب الکترونیک در دست تهیه داریم.

وی با بیان اینکه چندماهی از آغاز دیجیتالسازی این کتاب میگذرد، گفت: نسخه دیجیتال مجموعه «سپاه در گذر انقلاب» به بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمیرسد اما تا پایان خرداد 1395 آماده خواهد بود.

مدیر نشر کتاب در معاونت روابطعمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: در مجموعه «سپاه در گذر انقلاب» بدون دخالت هرگونه تصرفی به ارایه اسناد و چگونگی شکلگیری سپاه و مواجهه آن با تلاطمهای سالهای نخست استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران پرداختهایم.

 فروغی گفت: قرار بود این مجموعه به 200 جلد برسد اما متاسفانه فقط 11 جلد از این کتاب چاپ شده  است. دیگر مجلدات آن به دلیل مشکلات مالی امکان انتشار نیافته است.

 وی ادامه داد: مجموعه دو جلدی «شهیدان همبستگی» که به شهیدان حوادث تروریستی در سیستان و بلوچستان میپردازد، دیگر کتابی است که قصد داریم نسخه دیجیتال آن را منتشر کنیم.

منبع: ایبنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار